6 hiba, amelyet a legtöbb rúdtáncos elkövet

15 éve foglalkozom oktatással, így elég nagy tapasztalatom van abban, milyen buktatók vannak a nők rúdtánc tanulásában. A merítés elég nagy, hiszen rengeteg embert tanítottam nulláról, akik soha nem rúdtáncoltak, és nem is mozogtak rendszeresen, mielőtt eljöttek az órámra.

A probléma szinte mindig ugyanaz. Hiába is beszéltem oly sokszor éveken át, nem sokan hallgattak rám, ezáltal legtöbbször el is maradt az az élmény, ami miatt elkezdtek anno rúdtáncolni. Hogy szépek, elegánsak és könnyedek legyenek a rúdtáncos mozdulatok közben. A legtöbbször erőltetett, görcsös, bizonytalan a mozgásuk, na de nézzük csak, mi lehet ennek az oka, és ami mégfontosabb, mit tehetünk ellene.

Nyújtás nélkül soha nem leszel elegáns

Amint elkezdesz rúdtánc órákra járni, fontos, hogy legalább annyi energiát tegyél a nyújtásba is. Ha merev vagy, soha nem lesznek szépek az elemeid, nem lesz elegáns a spicced, nyújtott a térded, szép a tartásod, melyek már a teljesen kezdő mozdulatoknál is elengedhetetlenek. Azért szoktam kérni a lányokat már teljesen kezdő szinten, hogy kezdjenek el nyújtani, mert a hajlékonyságot fokozni nem pár hét. Mire kb. 8-10 hónap alatt eljutnak egy magabiztos közép szintre, ahol már biztonságosan tudnak rúdra mászni és fejjel lefelé is kivitelezni elemeket, addigra párhuzamosan elérik azt a hajlékonyságot is, ami ehhez szükséges. Igen ám, de a legtöbben pont középszinten kapnak észbe, hogy nyújtani kellene, mert nem azt látják a tükörben, amit szeretnének…pedig én szóltam!:-)

A saját testsúlyos edzések elengedhetetlenek

Ha soha nem sportoltál előtte, nem várhatsz csodát heti 1-2 rúdtánc órától. Válassz mellé kiegészítő edzéseket, ilyenek a saját testsúlyos programok, a TRX, Cross Fitt, és minden más, amikor a törzsedet és a karodat erősíted. Súlyzózni semmi értelme, hiszen a rúdtánc edzéseken a saját testsúlyod kell elbírnod és mozgatnod idővel, és a marok szorításodat kell erősítened. Válassz olyan kiegészítő sportot, ami ezt segíti, és végezd legalább heti 1-2 alkalommal a rúdtánc órák mellett.

Legyél türelmes, és gyakorolj rengeteget

Tudom, hogy a legtöbben azért kezdenek rúdtáncolni, mert láttak valami videót a YouTube-on, vagy közösségi oldalon, ami lenyűgözte őket, és valaki azt mondta, bárki eljuthat ide. Igen ám, csak kell hozzá rengeteg türelem és gyakorlás. Senkiből nem lesz 1 év alatt világbajnok. Ha szeretnél magasra jutni, bele kell tenni az energiát. Rengeteget gyakorolni, és akár otthonra is beszerezni egy rudat, hogy heti több alkalommal tudj foglalkozni vele.

Találd meg a saját stílusodat

A rúdtánc pontosan attól szép és sokszínű, hogy mindenki megtalálja benne a hozzá közel álló stílust. Van, aki táncosabb, nőiesebb alkat, van, aki pont a sport vagy művészi érték miatt csinálja. Tudd, hogy Te melyik típusba tartozol, és fejleszd magad azon a szinten. Ha a tánc része érdekel, tanulj mellette magas sarkúban járni és táncolni. Ha a sport része, járj rúdfitness órákra, és tanulj akrobatikát mellette. Ha a művészi része, iratkozz be  egy balett, jazztánc vagy kortárs tánc tanfolyamra. De egyszerre mindent nem lehet. Tudd, hogy merre szeretnél menni, mi az, ami igazán közel áll hozzád, és abban fejleszd magadat.

Ne edzed túl magad

Sokan annyira rákattanak a rúdtáncra, hogy minden nap edzenek, és semmi időt nem hagynak a testüknek a pihenésre. Hatalmas hiba, mert így az izmok sem tudnak regenerálódni, fejlődni, pihenni, és előbb-utóbb sérülés lesz a vége. Kell a kitartó munka és szorgalom, de azért nem kell fanatikusnak lenni, hiszen ez egy szórakozás. A lényeg, hogy ÉLVEZZÜK. Ha pedig lesérülünk, akkor hónapokig esélytelen az edzés, így nem éri meg kockáztatni.

Ne hasonlítgatsd magad másokhoz

Nincs két ugyanolyan ember, és ugyanolyan rúdtáncos sem. Ne hasonlítgasd magad másokhoz a csoportban, akikkel együtt edzel, vagy internetes sztárokhoz, aiket nem is ismersz. Ne csapd be és ne húzd le saját magad. Van, aki erőben jó, van aki hajlékonyságban. Van, aki szupernőies és szexis, van, aki pedig született atléta. Mindig a tegnapi önmagadhoz képest próbálj fejlődni, és jobbnak lenni, ne másokhoz képest, mert csak így lehetséges céljaid elérése és az előre jutás!

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.