5 tipp, hogyan maradj pozitív akkor is, ha negatív emberek vesznek körül

Pozitív VS. Negatív emberek

Mindegy mennyire vagy pozitív gondolkodó, ha negatív emberek vesznek körül, igen nagy kihívás lesz megtartani pozitivitásodat, ami csak hatalmas energia befektetések és küzdelem árán sikerülhet.
Az ilyen emberek akaratlanul is megpróbálnak lehúzni folyamatos panaszkodásukkal, állandó aggodalmaskodásukkal és elégedetlenségükkel, míg Te próbálsz szélmalom harcot vívni, hogy talpon maradj.
Vannak olyan helyzetek és közösségek, mint például a munkahely, család, baráti társaság, ahonnan nem tudsz felállni mindig könnyedén, hátat fordítva a negativitásnak. Nagyon erős koncentrációt és hozzáállást igényel, hogy ilyenkor se engedd magad kibillenteni, és lehúzni a negatív spirálba, de nem lehetetlen. Ezeket a technikákat én is gyakran alkalmazom, amióta tanítással foglalkozom, olyan esetekben, amikor negatív emberekkel, tanítványokkal találkozom. Na de nézzük, mit tehetünk!

Technikák, hogy megőrizd pozitivitásodat minden helyzetben

1. Fókuszálj magadra

Amikor negatív hozzáállással találkozol, próbálj meg magadra koncentrálni. Függetlenítsd magad attól, más mit mond vagy tesz, kontrolláld a saját hozzáállásodat az alábbi kérdésekkel, és légy tudatos!

• Hogyan reagálok erre a szituációra?
• Hogyan reagálhatnék pozitívabban?

Amikor negatív emberrel találkozom, mindig felülvizsgálom érzéseimet és gondolataimat a szituációval kapcsolatban, és tudatosítom magamban, hogy NEM az én hatásköröm a másik fél hozzáállása. Azt viszont teljes mértékben tudom kontrollálni, én hogyan reagálok, mit gondolok, hogyan kommunikálok.

2. Fordítsd vissza a reakciódat

Remek taktika pont az ellenkezőjét csinálni, amit egy nehéz és körülményes embertől kapunk. Nehéz nem tükröt tartani, főleg ha valaki kiabál, ordibál, közönséges, provokatív vagy hisztis, mert valljuk be, ilyenekkel is találkozunk….A legjobb és legmegdöbbentőbb reakció ilyenkor, ha teljesen az ellentettjeként viselkedünk. Nem csak magunkkal teszünk jobbat, hogy megőriztük pozitivitásunkat, de sokkolóan hat a másik félre is, aki hamarabb állítja le magát, ha látja, nincs táptalaja a vitának, és olaj a tűzre részedről.

3. Ne vedd magadra

Más negatív érzelmeit, melyet bizonyára kiváltott valami, ne vedd magadra! Tudatosítsd magadban, hogy ez nem neked szól igazából, személyesen, hanem a szituációnak. Próbáld meg függetleníteni magad tőle, marad kívül a körön.

4. Maradj a jelenben

Sokkal kevéssé fogod negatívnak érezni a helyzetet, ha a jelenben és pillanatban tudsz maradni. Nem azon aggódsz, mi történt, vagy azon, mi fog esetleg következményként.
A legtöbb ember a múlton rágódik, vagy a jövő miatt aggódik, ez mérgezi a jelenüket, és emiatt nem is tudnak abban lenni. Sokkal “tisztábban” és pozitívabban tudsz élni, és reagálni nehéz helyzetekben, ha csak a MOST-ra koncentrálsz.

5. Gyakorolj hálát

Tudom, hogy nagyon nehéz hálásnak lenni valamiért, ami úgy érzed, rombol, és negatív hatással van életedre, de hidd el, ez is rengeteget segíthet. Ha olyan emberrel találkozol, akiről vannak pozitív emlékeid, próbálj meg egy negatívabb reakciónál is erre fókuszálni, ezt felidézni. Neki is lehet rossz napja. Na de mi van azokkal az emberekkel, akiknek “állandóan” rossz napjuk van? Abban van az igazi kihívás! Úgy találd meg a hálát, hogy büszke vagy magadra, hogy hozzáállása ellenére is pozitív tudtál maradni, mely a belső erődet építi!

Tudod, vagy a probléma nagyobb nálad, vagy TE vagy nagyobb a problémánál, és “zsebre teszed”!

A választás a Tiéd!

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.