A kardió mindenre megoldás?

Ha problémáid akadnak a fölösleges kilókkal, valószínűleg Te is kaptál már olyan tanácsot, miszerint kardiózni kell, attól lemegy a fölösleg. Nos, a kardió edzések abban valóban segítenek, hogy gyorsabban mozduljanak a fölösleges kilók, a tévhittel ellentétben azonban a kardió nem megoldás minden problémára, ami az alakoddal kapcsolatos, bármennyire is esküsznek rá egyesek.

Sokan tapasztalhatták, hogy hiába a kitartó futás, azért van néhány makacs kiló, ami igenis marad. Vagy ha lefogyni sikerül is, valahogy mégsem olyan az alakjuk, amilyet szeretnének maguknak. Sokan panaszkodnak a löttyedt bőr miatt, hogy mégkevésbe feszesek, mint azelőtt. Ez bizonyos idő után úgy érzik, már nincsen változás, lelaposodtak, elfogyott a fenekük/mellük, de még mindig nem azt látják a tükörben, amire igazán vágynak.

Vajon hol lehet a hiba?

1. A táplálkozásban

Sajnos ha tényleg van fölösleg, akkor a táplálkozás megváltoztatását nem nagyon lehet elkerülni. Oda kell figyelni a szénhidrátbevitelre, és az egészségesnek tűnő, hizlaló ételekre. Megnézted már, hogy egy krémtúróban mennyi cukor van? Vagy hogy mennyi kalóriát viszel be azzal, hogy víz helyett üdítőket iszol? Hosszúkávé helyett lattét? Esetleg köretként hiába is eszel rizst, vagy édesburgonyát sültkrumpli és tészta helyett, mégis sokkal nagyobb mennyiséget fogyasztasz az egyszerre megengedettnél? Vagy éppen koplalsz egész nap, rohansz, dolgozol, ügyeket intézel, napi egyszer eszel, vacsorát, és nem érted, miért nem fogysz? Sokszor ilyen apróságokon múlik a siker hiánya.

 

2. A terhelésben

Biztosan Te is hallottad már, hogy amit napi szinten csinálsz, tehát amihez hozzá van szokva a szervezeted, az nem számít sportnak. És ez így is van. Ha elmarad a várt eredmény a szorgalmas edzés ellenére is, lehet, hogy érdemes lenne óvatosan növelni a terhelést, mert a jelenlegihez már hozzászoktál, és nincs rád olyan hatással, mint a kezdetekben. Érdemes havonta változtatni az edzésen és terhelésen, ha szeretnél valóban szuperhatékony lenni. A futógépen eltöltött 45 perc intenzív gyaloglás nem sokat ér, ha közben nem változtatsz a tempón, dőlésszögön, és nem magas intenzítású intervall edzést folytatsz.

 

3. Nem építesz izmot

Korábban ejtettünk már szót arról, hogy a nők alaptalanul félnek a nagy súlyos edzésektől – attól tartanak, hogy túl izmosak, nőietlenek lesznek. Az igazság azonban az, hogy ha tényleg szép formás, feszes idomokat szeretnél, akkor a leadott zsírszövet helyére izmokat kell építened, különben mindened lógni fog. Ez pedig akkor fog menni, ha erősítő edzéseket is végzel. Hiába megy le a zsír kardióval, ha nincs alatta semmi, nem leszel igazán feszes és formás.

A kardió edzések valóban nagyon hatékonyak, ha fogyni szeretnél, de önmagában ennyi még kevés. A tartós eredmény elérése érdekében az életmódodon kell változtatnod: az étkezésedre is oda kell figyelned, és bizony nagyobb súlyos edzéseket is be kell iktatnod. Nem csak időszakosan, folyamatosan, mert így fogod tudni elérni, és tartóssá tenni a vágyott alakot.

Tudtad?

Tudtad, hogy minél nagyobb az izomtömeged, annál magasabb kalória bevitelre van szükséged napi szinten? Mert bizony az izmot “etetni” kell, ha már fogyni nem szeretnél.

Tudtad, hogy azok a nők, akik napi 4-5 alkalommal kiegyensúlyozottan táplálkoznak, sokkal nyugodtabbak, és kevésbé idegesítőek a férfiak számára, mint azok, akik folyamatosan éhesek, és napi 1 étkezéssel, vagy mindenféle léböjtökkel meg káposztakúrákkal sanyargatják magukat?

Tudtad, hogy az erős, jó állóképességű nők sokkal jobbak az ágyban?:-)

Tudtad, hogy a rendszeresen edző emberek boldogabbak, mert minden egyes sporttal eltöltött óra alkalmával boldogsághormon szabadul fel az agyban?

Ha másért nem, már csak ezért is megéri sportolni!

Mondjuk kezd napi 20 perccel, otthonod kényelmében, teljesen ingyen!

Kattints IDE, és legyen tiéd a Basic Body Workout ingyenes edzésprogramom, mellyel már több mint 40.000 nő formálja alakját országszerte!

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.