A mérleg hazudik – ha edzel, akkor neked is!

Amikor az ember belekezd egy komolyabb életmódváltásba, nekiáll tudatosabban étkezni, illetve mozogni, edzeni minden nap, természetes, hogy azonnal látni akarja az eredményt. Sajnos ez nem így működik. Időbe telik, amíg elkezdjük leadni a felesleges kilókat, illetve látványos lesz a változás. Ráadásul nagyon sok esetben tűnhet úgy, hogy nem is változik semmi, pedig nagyon igyekszünk. Ennek hátterében nagyon gyakran az áll, hogy irreálisak az elvárásaink, illetve nem vagyunk teljesen tisztában azzal, hogy milyen eredményekre kell várnunk és pontosan mennyi idő alatt.

Fölösleges az egész, mert nem fogyok!

Nagyon gyakran találkozom például azzal, hogy valaki már egy-két hónapja kitartóan edz, és tudatosan táplálkozik, ennek ellenére panaszkodik, hogy a mérleg alig mozdult valamennyit lefelé, és semmit nem ér az egész, vagy valamit biztos rosszul csinál. Valami nem jó, hiszen nincs eredménye a munkájának, bármennyire keményen dolgozik.

Voltál már ilyen helyzetben? Nos, nem a munkád volt eredménytelen, hanem a mérleg csapott be, méghozzá nagyon!

Fogytál, de építettél is

Biztosan Te is hallottál már arról, hogy az izom nehezebb, mint a zsír. Ha tudatos táplálkozás mellett rendszeresen, kitartóan és becsületesen edzel, akkor bizony izmot építesz. Igaz, hogy a zsír fokozatosan megy le rólad, ez azonban a kilókban nem feltétlenül fog megnyilvánulni, hiszen mindeközben épül az izom, ami nehezebb, ezért van az, hogy a mérleg nagyon keveset mozdul lefelé, legalábbis jóval kevesebbet, mint várnád, esetleg egyáltalán nem mozdul. Sőt, olyan is lehet, hogy ha elértél egy megfelelő szintet, akkor egy-két kiló visszajön, ahogy épülnek az izmok, bár ebben az esetben azért már látványos a különbség.

A mérleg nem minden

Fontos tehát, hogy ne csak a számokat nézd, amiket a mérleg mutat, mert azok könnyen átvágnak. Ennél sokkal eredményesebb lehet például, ha a centiket nézed, mennyivel karcsúbb a derekad, mennyivel kisebb a csípőd, a karod, a combod. Illetve érdemes az összképet nézni: ha feszesebb vagy, mint voltál, ha összességében jobban nézel ki, ha kilóban nem is tűnik soknak, amit leadtál, de rád jön az a nadrágod, ami már régóta nem, akkor valószínűleg jó úton jársz. Persze az sem mindegy, hogy mit mutat a mérleg, de azért ne hagyatkozz kizárólag erre, mert könnyen átverhet!

Hagyd az összehasonlítgatást

Szinte minden nő hasonlítja magát valakihez, oszt – szoroz, számolgat, hogy vajon ha más ahhoz a magassághoz ennyi és ennyi kiló, akkor neki mennyinek kellene lennie…Ismerős, mert gyakran hozzám is hasonlítják magukat a nők. Kérdezik, én hány kiló vagyok pontosan, de gyakran hallom azt is, pontosan mennyit “híztam” szülés alatt, és mikorra adtam le a “felesleget”. A jó hírem az, hogy szerencsére mindenki más, egyedi és megismételhetetlen. A rossz hírem pedig az, hogy két 60 kg-os nő is nézhet ki teljesen máshogy. Lehet egy 50 kilós nő is sokkal löttyedtebb és narancsbőrösebb, mint egy 70 kilós, tehát engedd el az összehasonlítgatást.

Ha biztosra akarsz menni

Ha biztosra akarsz menni, az életmódváltásod, diétád, edzésed elején csináltass egy  teljes testanalízist, ahol kiderül, pontosan miből áll össze a súlyod. Mennyi a zsír, zsigeri zsír, víz, vér, izom, és még sorolhatnám. Ha 3 hónap kitartó munka után újra megcsináltatod, tűpontos eredményt kapsz majd, és meg is nyugodhatsz végre!

 

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.