Hogyan fogyj karácsonykor

A legveszélyesebb hízás szempontjából a téli időszak, ezen belül is az ünnepek.
Korán sötétedik, sokan a boldogsághormonokat a csokitól remélik leginkább, a hideg idő miatt “raktároznak”, éhesebbek, és persze depressziósabbak. Nincs akkora motiváció az egészséges táplálkozásra és fitt külsőre, mint a bikiniszezonra készülve tavasszal. Hajlamosabbak vagyunk elengedni magunkat télen, mondván, a sötétebb ruhák és nagykabátok alatt úgysem látszik meg az a plusz pár kiló.
Aztán Karácsony után ráállva a mérlegre ledöbbenünk, hogy lehetett ennyit hízni 1-2 hét alatt, és jönnek a be nem tartható irreális fogadalmak, hogyan reformáljuk meg életünket majd január 1.-től…
Ezek azok a dolgok, amik általában soha nem működnek hosszú távon. A magunknak tett ígéret csúfos kudarcot vall, amitől majd még rosszabbul érezzük magunkat, hogy még “ennyire se voltunk képesek”. Ördögi kör. De nem kell ennek így történnie, és mindig van választásunk. Nézzük, mit tehetünk az Ünnepek alatt, hogy a mérleg még január elején is azt mutassa, amit szeretnénk…vagy legalábbis nem többet, mint amit megszokhattunk.

Karácsonyi ételek egészségesen

Ne feledd, én most itt nem a diétáról szeretnék prédikálni, hogy kockás legyen a hasad, sokkal inkább az egészség életmódról, hogy jól érezd magad testileg és lelkileg is a bőrödben. Rengeteg egészséges karácsonyi étel recept áll rendelkezésre, nem kell feltétlenül zsíros töltött káposztát enned tejföllel, csak mert ez a “szokás.” Reformáld meg a menüt, és készülj valami egészségesen ínycsiklandóval idén! Nem minden egészséges étel rossz ízű vagy íztelen, ezt garantálom Neked. Légy újító és izgalmas a konyhában is!:-)

Óvatosan az alkohollal

Hitegethetjük magunkat, hogy a vodka-szóda diétás, vagy a száraz bor, de ez mind önámítás. Minden alkohol hizlal! Ez nem azt jelenti, hogy nem ihatunk, de mint mindenben, itt is a mérték az érték! Válassz száraz bort, leginkább vöröset, vagy pezsgőt! Abból is csak 1-1 pohárral!

Oh, azok a családlátogatások

Az évnek ez az időszaka az, amikor mindenki meglátogatja vidéken élő családtagjait, rokonait. Összejön a barátaival egy finom ebédre, vacsorára. Ezzel nincsen semmi baj, de nem kell mindent megenni, amit eléd raknak.
Tudja nemet mondani, és ne edd végig a teljes menüt, minden morzsát eltakarítva a tányérodról, csak mert “úgy illik.” Választhatsz csak előételt is egy főétellel, vagy a főételt desszerttel. Esetleg desszert helyett kérhetsz egy capuccinot. Tudj nemet mondani arra, amikor igazából már csak a szemed kívánja az ételt, mert teljesen tele vagy.
Ebben sokat segít, ha megtanulsz lassan enni. 20 perc kell legalább az agyadnak, hogy felfogja, táplálkozol, és jelezze, ha elég volt. Élvezd a finom ízeket, egyél lassan, és tartsd a mértéket!

Lefekvés előtt

Utolsó étkezésedet időzítsed lefekvés előtt legalább 3 órával. Ne teli hassal menj aludni, mert az egészen biztos, hogy nem csak az alvásodat fogja nyugtalanná tenni, de le is rakódik szép rendesen. Vacsorád időpontját tedd korábbra, hogy utána még legyen lehetősége a szervezetednek felhasználni azt. Ha megteheted, ne egyél már akkor szénhidrátot. (kenyér, tészta, krumpli, rizs, gyümölcs, és IGEN, a BEJGLI is az!)

Mozogj!

Én sem kedvelem a téli sportokat, itt most nem is arra gondoltam. De egy kellemes séta jól felöltözve, jó társaságban, vagy egyszerűen csak a kedvenc zenéddel a füledben nagyon feltöltő, kikapcsoló és zsírégető tud lenni.:-) Öltözz fel és szánd rá magad egy kiadós sétára a lakoma után! Kutyával, gyerekkel, társaságban vagy anélkül!
Kedveled a pörgést? Látogass meg minél több karácsonyi vásárt!

Edzés otthon!

Ha nincs is kedved kimozdulni, otthon is végezhetsz egy 20 perces mini tréninget, vagy nyújtást, mely minden izmodat szépen megdolgoztatja. Nem csak testileg, de lelkileg is sokkal jobban fogod magad érezni, és még ki sem kell mozdulnod.

Ha van kedved, tekintsd meg a 20 perces ingyenes  mini – tréningemet, melyet szívből ajánlok Neked ebben az időszakban (is). Kattints IDE, és már kezdheted is!

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.