Hogyan ne motiváld magad, ha fogyni szeretnél?

Elhatározni, hogy lefogyj, nem nehéz, az azonban annál inkább, hogy hosszútávon is kitarts, és tényleg el tudd érni a kívánt eredményt. A legtöbb fogyókúrát nagyon lelkesen kezdik az érintettek, aztán valahol útközben elfogy a lendület, és úgy döntenek, elég volt. Eleve ellenzem a “kúra” szerűen működő fogyást, így a szélsőségeket is, mert nem egy hosszútávú és tudatos életmódváltásról van szó, ami fenntartható évekig, csak egy ideig – óráig működő drasztikus dologról, amit ahogy abbahagysz, több jön vissza, mint amennyit leadtál.

Többnyire az a probléma, hogy ha nem jönnek elég gyorsan az eredmények, elfogy a motiváció, és nincs, ami tovább hajtsa az embert, hiszen azt látja, hogy eddig is hiába erőlködött, nem történt gyakorlatilag semmi. Nos, egészséges életmód esetén nem is feltétlenül várható azonnal hatalmas mértékű fogyás. Arról nem is beszélve, hogy amennyiben edzel is mellé, és szépen izmosodsz, az izom nehezebb, mint a zsír, tehát a mérleg be fog csapni. Lehet, hogy nem csökken a súlyod, de átlakulsz.

Általában az ember hosszú hónapok/évek kitartó munkájával és egészségtelen életmódjával hízott el, lett puhos, nem várható el a testtől, amit hosszú ideig kizsákmányoltunk, hogy pár hét diétával bomba formában legyen. Sokkal kitartóbb munkát igényel, éppen ezért az elején másból kell motivációt nyerni, de vannak módszerek, amik bár gyakoriak, nem a legjobbak erre a célra.

Hogyan ne csináld?

Ne vegyél kisebb ruhát! Sokszor hallottam már, hogy motiváció gyanánt az ember kisebb ruhát vesz magának, mondván, majd belefogy. Általában ez nem a legjobb taktika, ugyanis ahelyett, hogy motiválna, inkább frusztrálni kezd a ruha: még mindig nem jó, még mindig nem férek bele. A ruha motiváló erejéből egy idő után csak az marad, hogy erősíti a kudarcélményt, ha nem fogysz bele elég gyorsan.

 

Ne állj mérlegre minden nap

Semmi értelme a folyamatos méreckedésnek, nagyon frusztráló tud lenni, ha nem úgy kúszik lefelé  a mérleg nyelve, ahogyan azt TE elvárod magadtól. Először is az izom nehezebb, mint a zsír, ha átalakul a test, lehet, hogy a mérleg szerint még nőni is fog a súlyod. Nőknél egyébként is ingadozik + 1-2 kg mindig, összefüggve a vízvisszatartással például menzesz idején. Ha már mérleg, akkor sokkal inkább a teljes testanalízist javaslom, amit nagyobb fitness termekbe, egészségközpontokba lehet igénybe venni, és megmutatja pontosan a súlyod mellett, mi az izom-zsír-zsigeri zsír, vér, víz aránya a testben. Amikor pedig 3 hónap múlva újra ellenőrzöd a fejlődést, láthatod a változást. Emellett a tükör a legjobb visszajelzés és a ruháid.

Ne keress példaképet

Ha megcélzol egy álomalakot, ami amúgy egy másik nő alakja, könnyen lehet, hogy csalódni fogsz. Nem minden embernek egyforma az alkata, ezért tud teljesen különböző kinézni két olyan ember, akik egyébként kilóra egyformák. Nem biztos, hogy jó ötlet, ha keresel egy szerinted álomalakkal rendelkező példaképet, mert előfordulhat, hogy egyéni adottságaid miatt soha nem fogsz úgy kinézni, így pedig örökké elégedetlen leszel. Nagyon sok mindentől függ, mi a maximum, amit ki tudunk hozni magunkból, és mindezt mennyi idő alatt. Testalkat, anyagcsere típus, hormontípus, vércsoport, életvitel, genetika, mint “hozott anyag”, és még sorolhatnám. Minden ember más, és egyedi, ezt mindig tartsd szem előtt. Ne idolizálj senkit, és nem rá akarj hasonlítani, de keress egy mentort, aki hiteles számodra minden tekintetben, és hallgass rá, kövesd az ő útmutatásait. Annyi életmóddal foglalkozó (szak)ember van manapság a piacon, és rengeteg információ az interneten, hogy hajlamos az ember ide-oda csapongani, ami csak összezavar. Ha találsz egy embert, aki hiteles Neked, tarts ki mellette.

Ne jutalmazd magad édességekkel!

Nagyon jól hangzik, hogy ha fogytál két kilót, elmehetsz sütizgetni, de mégsem ez a legjobb motiváció. Mégpedig azért nem, mert az lenne a cél, hogy megváltoztasd az egész életmódodat olyan módon, hogy fenntartható legyen az elért eredmény. Amíg édességgel jutalmazod magad, folyamatosan fenntartod az érdeklődésedet az édesség iránt, sőt, még vonzóbb lesz. Jutalmazd magad valamivel, ami motivál. Egy jó edzőruhával, shakerrel,  finom masszázzsal, vagy bármi mással, ami támogat az utadon.

Ne gyötörd magad!

A drasztikus módszerekkel az a gond, hogy bár valóban hozhatnak gyors eredményt, az nem tartható. Lehet, hogy hamar megszabadulsz pár kilótól, de amint abbahagyod a fogyókúrát, azok vissza fognak kúszni, sőt még annál is több. Drasztikus megvonásokat pedig sokáig nem tudsz betartani, és nem is szabad, mert nagyon megsínyli a szervezeted.

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.