Miért félnek a nők annyira a nagy súlyos edzésektől?

Sok nő nem mer nagy súlyokkal edzeni, illetve úgy érzi, ez inkább a pasiknak való. Nagyon egyszerű okuk van erre: azt gondolják, hogy “túl izmosak” lesznek, az pedig már nem szép számukra. A legtöbbjük attól fél, hogy elveszíti a törékeny, nőies felépítését, és így már nem lesz vonzó a férfiak számára. Az igazság az, a legtöbb nőnek fogalma sincs, miről beszél, mert nem ért hozzá, és él benne egy tévhit, miszerint csak a 1,5 kilós kézisúlyzóval vagy anélkül végzett 100 ismétlés a tuti.

Ráadásul sokak fejében él az a hamis gondolat, hogy a nőknek nem kell izmosnak lenniük, elég, ha vékonyak. Pedig sokkal szebben mutat egy olyan női test, ami izmos, mint egy olyan, ami vékony ugyan, de nem kifejezetten feszes, mert nem figyelnek oda arra, hogy izom is épüljön. Van az a mondás, hogy a vékony nők jól néznek ki ruhában, az izmosak meg meztelenül. 🙂 Ezt abszolút tartom. És a férfiak is.:-)

Valóban van ok az aggodalomra?

Nos, az igaz, hogy sok férfinak nem tetszik, ha a nő nagyon izmos, legalábbis az nem, ha dagadó izmai vannak. A nagy súlyos edzésekről pedig éppen az él a köztudatban, hogy nem alakformálásra, és nem is szálkás izomzat építésére alkalmasak, hanem éppen a hatalmas izomtömeg felszedését segítik elő. Nem csoda, hogy a nők inkább tartózkodnak tőle.

Az igazság azért ennél egy kicsit árnyaltabb. Eleve nem túl valószínű, hogy ha nagy súlyokkal edzel, akkor egy reggel arra fogsz ébredni, hogy egy hatalmas izomkolosszus vagy. Ezt összehozni azért időbe telik ( akár több évbe is a férfiak legnagyobb bánatára), tehát attól azért nem kell félned, hogy hirtelen jóval nagyobb leszel a kelleténél. Az edzés pedig csak az egyik fele, a másik fele a táplálkozás.

Természetes úton nem is tudunk akkorák lenni

Másrészről, ahhoz, hogy tényleg feszes legyél, nem elég lötyögni a kardió gépeken, hanem bizony kellenek súlyok is. A kardió tréning lerázza rólad a maradék izmot is, és bár az állóképességednek kiváló, a popód viszont cserébe jó lapos lesz tőle.

Edzésnél a 2 kilós kézisúlyzó nem elengendő, mert azok bizony nem sokat fognak érni hosszabb távon. Igazán szép, formás alakod akkor lesz, ha az izomépítésre is koncentrálsz, de nyilván nem mindegy a mérték, és a súlyok nagysága.

Valójában egyébként mi nem is tudunk természetes úton olyan izomszörnyekké válni, mint a férfiak, egyszerűen azért, mert nincs annyi tesztoszteronunk. A testépítő magazinok címlapjain pózoló nők akkorák ugyan, de biztos lehetsz benne, hogy nem természetes úton érték ezt el, úgyhogy nincs miért aggódnod.

Ne félj a nagy súlyoktól

Ami viszont mindenképpen a súlyok mellett szól: nemcsak szebb és formásabb leszel, hanem az időskori csontritkulást is meg lehet vele előzni nagy százalékban, ami elsősorban éppen a nőket érinti. Szóval hajrá, emelgesd csak a súlyokat! Szeretnél feszesebb lenni? Ezt is az izomtömeged növelésével tudod elérni. Szeretnél kerekebb popót, formásabb vádlit, deffináltabb hátat? A válaszom ugyanaz, kapd fel a nagy súlyokat, és ne félj tőlük. Extraként pedig van még egy jó hírem: Minél több az izom rajtad, annál több zsírt égetsz el napi szinten, annál nagyobb a napi kalória felhasználásod, mert az izmokat “etetni” kell.

Otthon vagy edzőteremben?

Mindkét megoldás jó lehet, ha van hozzá profi segítséged. Az én Hot Twenty tréning programommal például közel 40.000 nő izmosodik már otthon, és folyamatos kapcsolatban vagyok velük. 1-2-3 hónap után mindig javaslom kettlebell vagy variálható kézisúlyzó beszerzését (amin te tudod összerakni a tárcsákat), hgy mindig legyen kihívás a tréningben.

Ha pedig valaki edzőteremben edz, nagyon megéri az első alkalommal kifizetni 1-2 órát egy személyi edzőnek, aki összerakja a számodra legmegfelelőbb edzéstervet, és megmutatja a gyakorlatok helyes kivitelezését.

Jó edzést, Csajok!

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.