Mozgás kisbaba mellett – hidd el, lehetséges! Mutatom, hogyan!

A babavárás, a várva várt pici születése csodás időszak, de mivel nőből vagyunk, ezt követően legtöbbünk nem érzi jól magát a bőrében. Ott vannak a pluszkilók, néhány átrendeződött testrész, amitől frusztrált vagy, és nem tudod, hogy leszel-e valaha olyan, mint előtte. Nos, nem vagy egyedül ezzel, szinte minden nő átesik ezen az időszakon, aki szült, és akinek fontos, hogy nő maradjon. Szerencsére sokat tehetsz annak érdekében, hogy visszakaphasd régi önmagad, még ha ez nehéznek is tűnik a baba mellett.

Személyes és nagyon friss tapasztalatom van a kisgyermekes anyukákról, mert most lett vége egy 90 napos bikini forma kihívás és mentorprogramomnak. A résztvevők nagy része kisbabás, többgyerekes vagy szoptatós anyuka volt, mégis nem ritka, hogy 10-15 kg-ot is fogytak a 3 hónap alatt, és saját állításuk szerint nemcsak a testüket, de az életüket, a kisugárzásukat is visszakapták azzal, hogy vége olyan testük lett, ami még a szülés előtt se volt. Szóval van remény!

Tornázni? Mikor?

Tudom, Te is felteszed ezt a kérdést, mindenki felteszi egy pici baba mellett, mert így is úgy érzed, semmire nincs időd, elveszi a napod nagy részét, hogy őt ellátod, amikor meg alszik egy kicsit, vagy pihensz, mert éjjel nem hagyott, vagy a házimunkával éred utol magad. Van viszont egy csomó lehetőség arra, hogy a babával együtt tornázz, vagy az ő altatását kösd össze mozgással.

Kezdetnek elég az is, ha nagy sétákat teszel a gyerkőccel babakocsiban, vagy éppen hordozva – sokkal több, mintha a négy fal között ülnél, vagy csak a közeli boltig mennél el. Ha a környéken van lehetőség, komolyabb kirándulásokat is tehetsz így, kellemesen átmozgat. Ha csak az udvaron altatnád babakocsiban a gyermekedet, a kocsi egy helyben tologatása közben végezhetsz guggolásokat, lábemelgetéseket. Persze ez nem tűnik valami hatékony programnak, de ne feledd, a kicsi is számít, valahol el kell kezdeni!

Én például amikor kimentem a közeli parkba a babakocsival altatni a fiamat, Lennyt, és végre elaludt, tudtam, hogy most van jó esetben 20-30 percem a mozgásra. Eleve edzőruhában mentem, így mégnagyobb volt a motiváció.

Kerestem a padot, és minden olyan gyakorlatot, amit el lehet végezni rajta, mellette, megtettem. Rengeteg minden belefért abba a 20-30 percbe.

Vondd be a babát!

Ha már egy kicsit nagyobb a babád, a baba-mama torna is segítségedre lehet. Ha szervezett keretek között a lakóhelyeden nincs rá lehetőség, az interneten találhatsz gyakorlatokat, amiket könnyen kivitelezhetsz otthon. Nagyon sok baba kifejezetten élvezi, játéknak éli meg, anyuka meg mozog közben – mindenki nyer. Ha a baba nélkül megy jobban, részesítsd előnyben a hatékony, de gyors, 20-30 perces gyakorlatsorokat, amik rövid idő alatt mindenedet átmozgatják, és így formálnak. Ezekre nálam is találsz példát, a BASIC BODY WORKOUT és a HOLIDAY WORKOUT programok pont erre valók.

Ami pedig szuper hír, hogy kutatások bebizonyították, hogy többet ér napi 20-30  perc intenzív, intervall edzés, mintha heti 3x 1,5 órát edzenél edzőteremben. Azt gondolom, ez a legjobb hír, amit egy elfoglalt nő és anya kaphat!:-)

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.