Rendszeresen kudarcba fullad az életmódváltás? Ezt csinálod rosszul!

Az életmódváltás sokakat foglalkoztat – egyre többeket, és leginkább olyanokat, akik
valamilyen oknál fogva elégedetlenek magukkal. Hogy ennek az az oka, hogy éppen túlsúlyosak, nem megfelelő az állóképességük, vagy éppen az egészségi állapotuk problémás, lényegében mindegy. Bármi is a motiváció, az életmódváltás nem könnyű, és sokan buknak bele, bármilyen erős is az elhatározás az elején.

Ismerős? Te is sokszor belekezdtél már, de nem sikerült véghezvinni? Ahelyett, hogy elkönyvelnéd, hogy te vagy akaratgyenge, és kevés vagy ahhoz, hogy megvalósítsd, amit elterveztél, vizsgáld inkább meg, hogy vajon hol lehet probléma a gépezetben! Az önostorozás felesleges, mint ahogy mások vagy a körülmények hibáztatása is.

Min szokott bukni az életmódváltás?

• Túl nagyok a célok. Ha olyan célokat tűzöl ki magad elé, amik még szinte láthatatlanul messze vannak, ne csodálkozz, hogy nincs lelkierőd végigmenni az úton. Persze az nem baj, ha van egy végcélod, de legyenek részcéljaid, amik elérhető közelségben vannak, hogy legyenek útközben sikerélményeid. Fogd ezt fel úgy, mint egy lépcsőt: minden fokozat fontos ahhoz, hogy végül felérj a csúcsra! Az utat is tanuld meg élvezni, ne csak akkor legyél elégedett, ha a végcél szalagját átszakítod.

• Adj időt! Ha 2 nap alatt eredményt vársz, csalódni fogsz, és emiatt biztosan fel is fogod adni idő előtt. Fogadd el, hogy semmi nem egyik pillanatról a másikra, és hiába szeretnél azonnal eredményeket látni, ez nem így működik. Adj időt arra, hogy az erőfeszítéseidnek eredménye legyen, és ne add fel már az elején, mert nem látod azonnal a változást! Fontos a jó “timing”, más néven időbeosztás, időzítés. Okozhatja az is a sikertelenséget, hogy nem lőtted be jól.

Azt is gondold végig, mennyi ideje éled azt az életed, amit élsz, mennyi idő volt a túlsúlyt felszedni, eltunyulni, belustulni. Legalább annyi időt adj magadnak visszarázódni. Az újdonsült anyukáknak is mindig azt mondom, minimum 9 hónap kell újra top formába kerülni, mert ennyi idő a várandóság is.

• Ne csak elvonj, helyettesíts is! Az életmódváltás legnehezebb része nem az, hogy rendszeresen mozogj – erre még csak-csak rá tudod magad venni. Ennél nehezebb, hogy megvonj magadtól olyan ételeket, amik eddig a mindennapjaid részei voltak, de egészségtelenek. Ha elkezdesz hirtelen minden „mumust” kiiktatni az étrendedből, hamar kedved szegheti, hogy egyhangú a menü. Szánj időt a tájékozódásra, és keress helyettesítőket, amikkel továbbra is változatos lehet az étrended – és laktató, anélkül, hogy ártana neked!

Ami viszont tény, hogy 70%-a annak, ahogy kinézünk, attól függ, hogy pontosan mit eszünk. Mindegy, mennyit sportolsz, ha nem étkezel jól, a testalkatodnak, típusodnak megfelelően, várhatsz a kockákra, izmos popóra, szálkás karokra és combokra, nem fog bekövetkezni.

Ha úgy érzed, egyedül nem megy, és szükséged van egy tanácsadóra, akivel ki tudod tűzni közösen a célokat, határidőket rendelve hozzá, aki elmagyarázza, mit és hogyan kellene enni, kérd az 1 órás Skype konzultációt Almával.

Részletek ITT!

Az Újév remek lehetőség arra, hogy végre a kezedbe vedd az irányítást!

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.