Vajon vissza tudok fogyni szülés után…?

Valószínűleg nincsen nő, aki nem tart attól, hogy a gyermekvállalás az alakja megváltozásával fog járni, méghozzá negatív irányba. Sokat lehet hallani a terhesség alatt felszedett súlytöbbletről, amitől aztán nagyon nehéz megszabadulni. Persze örülünk a babánknak, örülünk annak, hogy végre családot alapíthatunk. De ez nem jelenti azt, hogy a továbbiakban már nem leszünk nők, akik foglalkoznak a külsejükkel. Természetes, hogy eszünkbe jut, vajon hogy fogunk kinézni ezután a hatalmas változás után.

Sokan még mindig azt gondolják, hogy a terhesség és a szülés szükségszerűen együtt jár az elhízással, amin utána már nem lehet változtatni. Ez persze nem igaz. Ma már tudjuk, hogy nem kötelező kettő helyett enni, sokkal fontosabb, hogy meg válogassa az ember, hogy mit eszik. Természetesen a várandósság időszaka nem a fogyókúráról szól, de az sem szükségszerű, hogy fölösleges túlsúlyt halmozzunk fel, amitől aztán alig tudunk megszabadulni, ha egyáltalán sikerül. Sokkal könnyebb valamit nem megenni, mint utána ledolgozni. A normális hízás 12-15 kg egy terhességnél, és persze mondhatjuk, hogy majd ledolgozzuka súlyfelesleget, de ezt pontosan tudjuk, hogy nem ennyire egyszerű. Ha még sikerülne is, a nagy hízás – fogyás nagyon megviseli a bőrünket, egy újszülöttel pedig mégkevesebb időnk lesz sportolni, és magunkra figyelni, mint a szülés előtt volt.

Mozogj, de figyelj magadra!

Abban, hogy a terhesség alatt a szükségesnél több plusz kiló ne rakódjon rád, komoly szerepe van a rendszeres testmozgásnak. Terhesen mindenki fél egy kicsit a mozgástól, hiszen vigyázni kell a babára, vigyázni kell magunkra, de ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem szabad mozogni, és folyamatosan otthon kell ücsörögni. Utóbbi éppen a legjobb recept arra, hogy sokkal többet hízz a kelleténél, aztán kínlódhass a pluszkilókkal. Terhesen is lehet mozogni, csak ésszel, fokozatosan, és odafigyelve magadra.

Ha terhesség előtt rendszeresen sportoltál, akkor ezt folytathatod várandósan is, de ügyelj arra, hogy ne terheld magad túl. Folyamatosan figyelned kell a testedet, és ha az a tapasztalatod, hogy egy-egy gyakorlat megerőltető, azt ki kell hagynod. Természetesen nem ez a legmegfelelőbb időszak arra, hogy hasizomra gyúrj, de egy általános kondíció fenntartható.

Ne most kezdd el, ha eddig nem volt fontos

Ha terhesség előtt nem sportoltál, akkor nem feltétlenül ez a megfelelő időpont arra, hogy elkezdj rendszeresen sportolni. De arra figyelhetsz, hogy azért aktív legyél. Járhatsz például rendszeresen sétálni, kismamajógára, ami nem megerőltető, de mégis átmozgatod magad.

Ha mindemellett odafigyelsz a változatos, kiegyensúlyozott étkezésre, és nem esel túlzásokba az evést illetően, valószínűleg eredményesen kordában tudod tartani a súlyodat, és könnyebben tudsz megszabadulni a feleslegtől.

Idő és költséghatékonyan

Sajnos szülés után a szabadidőnkből lesz a legkevesebb, a jó időbeosztás elengedhetetlen, ha nem szeretnénk káoszt az életünkben, és idegösszeomlást kapni pár hónap alatt. A másik sarkallatos pont a pénzkérdés, mert ugyebár nem kevés pénz a gyermekvállalás, szülés, ruhák, cipők, és esetleges megtakarítások, ha felelősségteljes szülők vagyunk, és előre tervezünk. A tudatosság időnk és pénzünk beosztásában nagyobb szerepet kell kapjon, mint bármikor eddig az életünkben.

 

Mi az a 11 lépés, amivel fitt és egészséges kismama tudsz maradni? Olvasd el az ingyenes összefoglalómat ITT!

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.