Milyen mozgásformát válasszak?

Biztos veled is előfordult már, hogy elhatároztad, aktívabb életet élsz, odafigyelsz magadra és az egészségedre, így rendszeresen mozogni is fogsz, de aztán pár nap, esetleg hét lelkesedés után valahogy mindig leeresztesz. A mozgás kimaradozik, szép lassan abbamarad, és egyszer csak azon kapod magad, hogy ugyanannyira passzív vagy, mint eddig.

Kifogás persze mindig van: most dolgom van, nem érek rá, nem érzem jól magam, esik az eső, túl meleg van, fáj valamim. Pedig ha őszinte vagy magaddal, a valóság annyi, hogy egész egyszerűen nincs kedved menni ilyenkor, csak keresel valami jó indokot. Én ezt úgy hívom: ALIBIZÉS. És épp ez a baj: ha olyan mozgást választasz, amihez nincs kedved, hamar abbahagyod majd.

Ne olyat, amitől előre rosszul vagy

Ha utálsz futni, akkor mégis miért az az elhatározásod, hogy eljársz rendszeresen futni? Nyilvánvaló, hogy az első kifogásba belekapaszkodsz majd, hogy ne kelljen menned, így pedig nem sok értelme van az egésznek. A futás valóban nagyon hatékony, de azért nem ez az egyetlen dolog, amit csinálhatsz. Nem szeretsz egyedül edzeni? Akkor miért edzőtermi bérletet veszel? Lehet, hogy éppen az “ugribugri” edzéseket nem kedveled, akkor nem az aerobic lesz a Te kedvenc mozgásod. Minden embernek más és más jön be, és muszáj időt szánnod arra, hogy kitapasztald, neked éppen mi.

Rengeteg hatásos mozgásforma létezik, amit még élvezhetsz is. Squash, spinning, aerobic, rúdtánc, pilates, zumba, erőedzés – csak Te tudhatod, hogy számodra mi szimpatikus. A lényeg, hogy olyasmi mellett tedd le a voksodat, amit van is kedved csinálni, így nem valószínű, hogy a kibúvókat keresed majd minden egyes alkalommal. Ezenkívül nem baj, ha a mozgást nem büntetésnek, hanem szórakozásnak éled meg, igaz?

 

Elárulok egy titkot. Ha nem élvezed, nem is fog működni. Nem fogod azt a hatást elérni vele, amit szeretnél, és a bomba forma is elmarad majd, hiszen nem leszel motivált, kitartó, és nem adsz bele mindent.

Te ismered magad, Te tudod, mire van szükséged ahhoz, hogy ne add fel. Nem mindenki képes például egyedül mozogni, mert elveszítheti közben a motivációját. Ebben az esetben valamilyen csapatsport, vagy szervezett, csoportos óra segíthet neked. De ha mégis az egyedüllétet preferálod, egy személyi edző, aki rugdos, ha ellustulnál, jó döntés lehet. A lényeg, hogy gondold át az igényeidet, a személyiségedet, és úgy válassz, hogy ezúttal tartani is tudd!

Ha pedig Te is időhiányban szenvedsz, mint én, és nem szereted  a kötöttségeket, ráadásul szívesen edzel költséghatékonyan, akkor van egy TIPPEM Neked, ráadásul teljesen INGYEN!

Töltsd le most a 20 perces teljes testet átmozgató, otthon végezhető tréningemet, és kezd el  mozgást még MA!

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.