Okos ötletek, hogy megszabadulj pár kilótól

Fogynál anélkül, hogy túlzott erőfeszítéseket tennél? Ezek a trükkök segítenek:

 Kapcsolj ki!

Ha olyan étkezési szokásaid vannak, hogy a számítógép, esetleg a TV előtt eszel, ideje váltani. Sajnos eközben szervezeted nem realizálja, hogy tele vagy, és tovább folytatod az evést, amikor már nem kellene. Úgyhogy jobban jársz, ha kikapcsolod a dobozt, becsukod a gépedet, és csak az evésre koncentrálsz. Rágd meg alaposan az ételt, élvezd az ízeket, tedd le a villádat néha evés közben, és észre fogod venni, sokkal kevesebb elég, hogy érezd, elég volt.

 Cserélj kezet!

Egyébként is jó néha megtörni a rutint azzal például, hogy másik kezeddel mosod a fogad, mint amivel egyébként szoktál…jobban összehangolja az agyféltekéidet és ügyesebbé tesz. Na de visszatérve az étkezési szokásokra, fogd a nem szokványos kezeddel a villát, kanalat! Ez automatikusan lelassít, és jobban tudsz fókuszálni az ételre, nem beszélve arról, hogy akaraterőd is fejlődik.

 Időzítsd a kényeztetést itt!

Ha vágyat érzel, hogy valami nem diétába illőt elpusztíts, tedd ezt a nap első felében inkább! Sokkal hatékonyabb, ha inkább bereggelizel, mint hogy vacsora után desszertet fogyassz!

 Csukott szemmel

Kerüld el az étkezési blogokat a neten, recept könyveket, fotókat,  ami esetleg arra motiválna, megkívánj olyasmit, ami nem a legjobb most fogyásod szempontjából. Ne stimuláld az agyadat fotókkal a vágyra, hogy elfogyassz egy habos tortát vagy óriási pizzát.

 Figyelj a tányérra!

Inkább egy kisebb tálkában tálald ételedet, ne egy óriás tányéron, amire sokkal több ráfér. Így jobban nyomon tudod követni, mennyit ettél.

 Szerezz rágcsálnivalót

Néha akkor is eszünk, ha nem vagyunk igazán éhesek, például unalmunkban, vagy ha idegesek vagyunk. Ezt a vágyat ki tudod küszöbölni, ha cukormentes rágót rágsz! Válogass a különféle ízek közül!

 Barátságos krumplik

Ha éppen nagyon sietsz, és szükséged van valamire, ami eltelít, de nem lesz eggyel nagyobb a ruhaméreted, akkor párolj vagy főzz meg egy közepes méretű krumplit. Szórd meg fűszerekkel vagy egy kis olíva olajjal, és kész is a nem túl kalóriadús snack.

 Meditálj!

A jóga nem csak a stresszt üzi el az életedből, de az étkezési szokásaidat is megváltoztatja. Egyél tudatosan, amikor éhes vagy, és hagyd abba, amikor már nem. A jóga nyugalomra tanít, növeli az akaraterőd, elűzi a diszkomfort érzésedet, ami segít, hogy ne csábulj el egy Snickers-re, amikor elfoglalt vagy. Namaste.

 

Szeretnék még pár nagyon egyszerű tippet adni Nektek, hogyan faragjatok le pár kalóriát a mindennapjaitokban

 

  • Rendelj egy espressot ahelyett, hogy a szokásos lattédat innád reggelire
  • Adj mustárt az egészséges szendvicsedhez majonéz helyett
  • Igyál egy csésze zöldséglevest krémleves helyett
  • Válassz tonhal konzervet saját levében, ne olajban
  • Válassz fehér sajtokat, ne sárgát, abban magasabb a zsírtartalom
  • Válassz egy pohár bort, ne két sört este munka után lazításképpen

Neked is van egy jó ötleted, praktikád? Írd meg, hogy tanulhassunk mi is belőle! Esetleg kérdésed van? Tedd fel nyugodtan!

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.