Egyszerű és tápláló étkezési tippek, hogy 50 felett is kicsattanó egészségnek örvendj

Hiszek benne, hogy a kicsattanó egészség és a kirobbanó forma nem életkor kérdése. Éppen ezért 50 éves kor felett is örvendhetsz akár ugyanolyan remek formának, mint mondjuk a 40-es éveid hajnalán.

Ennek érdekében gyűjtöttem most össze a legfontosabb táplálkozási tippeket, amelyekre odafigyelve hosszú távon is fitt és egészséges maradhatsz.

 

A tudatos és fegyelmezett étrend eredménye magasabb életminőség lehet

Szilárd meggyőződésem, hogy a tudatosan formált és fegyelmezetten betartott étrend kortól függetlenül mindenkinek erősen ajánlott. A szervezet ugyanis egy logikusan működő mechanizmus, amit rendszeresen óvni és táplálni kell.

Habár sokszor csábító lehet a gyorsételek és cukros ételek azonnali kielégülést nyújtó élménye, viszont mihamarabb száműzni kellene őket az étrendedből. Érettebb korban ugyanis fokozottan számít az elfogyasztott ételek minősége.

Gondolkodj hosszabb távon. Biztosan szeretnél sokáig fittnek maradni, élvezni az életet és megélni a nőiességed. Ehhez kulcsfontosságú lesz módszeresen odafigyelni a táplálkozásodra.

 

A napi kalóriabevitel javasolt mértéke és módja 50 felett

Valahol a 2000 – 2400-as érték környékén van az ajánlott napi átlagos kalóriabevitel mértéke. Jelentse ez a viszonyítási alapot, amihez mérten megválasztod az elfogyasztott adagokat és mennyiségeket.

Szívből tudom ajánlani azokat az okostelefonos alkalmazásokat, amikkel pofon egyszerűen nyomon követheted a bevitt kalóriák és makrók számát (szénhidrát – fehérje – zsír aránya). Ha egyedül nem boldogulsz velük, akkor kérj meg valakit a környezetedben, aki segít a kezdeti lépésekben és beállításokban.

A kevesebb kalória mellett kollagénből, fehérjéből, D és B12 vitaminból annál többet javasolt bevinned. Ezek ugyanis nagyban segíthetik az érettebb korban előforduló egészségügyi rendellenességek elkerülését, illetve enyhítését.

 

Praktikus tippek a bevásárláshoz és főzéshez

A boltba érve első utad a zöldséges pulthoz vezessen. Rendszeresen tankolj fel leveles zöldségekből, illetve kelkáposztából. Így gondoskodhatsz a vas és kalcium pótlásáról, ami a változó korban elképesztően fontos.

Az esti sorozatnézés vagy televíziózás mellé chips vagy popcorn helyett ropogtass répát vagy zellerszárat. Minőségi hús, hal, tojás, szárnyasok kerüljenek a kosaradba, az édességes sorokat pedig messziről kerüld. Az alkoholfogyasztás pedig csakis mértékkel ajánlott, abból is a száraz és minőségi italokat részesítsd előnyben.

A régi szakácskönyvek és a nem túlzottan tápláló receptek helyett keresgélj az interneten újhullámú, zöldség alapú étel receptek után. Ma már egyszerűen nincs olyan íz, amit ne lehetne pótolni minőségi alapanyagokkal. Legyél kreatív, helyettesíts.

Ennek köszönhetően anélkül alakíthatod át a családi asztalra rendszeresen kerülő ebédek és vacsorák menüjét, hogy körülötted mindenki lázadozni kezdene.

 

Étteremben járva erre lesz célszerű figyelned a rendelésnél

Amikor eléd teszik az étlapot, ne a legnehezebb fogások felé kacsintgass egyből. A szárnyasok, a húsételek vagy a halak nyugodtan szóba jöhetnek. Köretként pedig egy-egy ízletes saláta mindig telitalálatnak bizonyulhat.

Ha édesszájú vagy, akkor a desszertnél persze érezheted majd az erőteljes csábítást. De próbáld magad rászoktatni, hogy egy-egy finom gyümölccsel vagy turmix segítségével csillapíthasd a nyalánkságok iránti vágyad.

Hidd el, egy idő után magadtól akarsz majd váltani a könnyedebb, tápláló ételekre. Ha nem eszed magad degeszre, egyúttal aktívabban veszel majd részt a beszélgetésekben, vagyis sokkal kellemesebb társaság leszel.

 

A tudatosan kialakított étrend rendszeres mozgással lesz az igazi

Számtalan könnyen kivitelezhető mozgásforma létezik 50 éves kor felett is, amelyeket rendszeresen végezve az ízületek és az izomzat veszélyeztetése nélkül tarthatod formában magad. Nézzünk is meg néhány lehetséges opciót.

Az egyik nyerő szokás az úszás lehet. Nyáron a vízpart mellett tartózkodva szinte kihagyhatatlan lehet egy-egy könnyed tempózás, de a jótékony hatása miatt akár a téli időszakban is érdemes lehet fontolóra venned az uszodabérlet kiváltását.

Egy könnyed séta, kerékpározás, vagy a nordic walking szintén a javasolt mozgásformák közé tartozhat. Csakúgy, mint a tánc, ami a tested karbantartásán túl pluszban még a nőiességed megélését is elősegíti.

Ne ijedj meg a súlyzós edzésektől sem, elengedhetetlen az izomtömeget fenntartásához és a feszességed megőrzéséhez.

Bónusz tippként azt javaslom még, hogy nézd meg az otthonról is végezhető, könnyen elsajátítható online tréningjeimet és programjaimat. Bízom benne, hogy találsz köztük olyat, ami kedvező hatást gyakorol majd az egészségedre.

 

1 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük