Kíméletes mozgásformák, amelyekkel 40 felett is könnyedén formában maradhatsz

A rendszeres testmozgás egyáltalán nem életkor kérdése. Annál is inkább, mivel az aktív életmód és a szokássá formált sportolás valósággal megfiatalít. Persze csak akkor, hogyha 40 felett is sikerül hozzád passzoló mozgásformát választanod. A cikkben ennek kapcsán adok néhány praktikus tippet.

 

40 felett már az ízületek védelméről sem szabad megfeledkezni

A megfelelő mértékű és típusú terhelés, vagyis a rendszeres mozgás kedvező hatást gyakorolhat az egészségedre, ha nem feledkezel meg a tested jelzéseiről. 40 felett felértékelődik a rendszeres nyújtás, a helyesen kivitelezett gyakorlatok, valamint a tudatos terhelés jelentősége.

A helytelenül végzett sportgyakorlatok és a túlterhelés ugyanis sokkal többet árt, mint használ. Vigyázz tehát az ízületeidre és törekedj az optimális edzéstervezésre. Ha egyedül nem vagy biztos a dolgodban, akkor kérj bátran szakmai segítséget egy hozzáértő és tapasztalt személytől.

 

A cardio 40 felett is hasznos, persze csak egészséges mértéket tartva

A cardio kétségtelenül a zsírégetés és alakformálás egyik leghasznosabb formája, amit tudatosan alkalmazva 40 éves kor felett is bőven szép eredményeket érhetsz el. Viszont nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy nem szabad túlzásokba esni.

Egy kínzó izomláz még a húszas éveid elején is gyötrelmes napokat okozhat. Érettebb korban pedig akár tartós károkat is eredményezhet az, ha túlterheled a tested. Ha például otthonról csinálsz online aerobic edzéseket, akkor válassz első körben nyújtó gyakorlatokat.

Amikor pedig sikerült kellőképpen bemelegítened, akkor törekedj a fokozatosságra. Először indítsd egy lazább edzésprogrammal, és mindig lépésről lépésre növeld csak az intenzitást.

 

Meglepődsz, de érdemes lehet ráállnod a súlyzós gyakorlatokra

A 40 feletti nők indokolatlanul tartanak a súlyzós edzésektől. Attól félnek, hogy az alakjuk megváltozik és túlzottan férfias lesz. Pedig ennek semmi alapja, sőt. Az izomerősítő súlyzós edzések eredményeként ugyanis a tested feszesebb, formásabb, és nem utolsó sorban egészségesebb lesz.

Különösen egy fogyókúra mellett van kiemelt jelentősége élettani és esztétikai szempontból, hogy megőrizd az izomtömeged. A diéta ugyanis fokozottan veheti igénybe a tested és az izomzatod, úgyhogy a folyamatos erősítés kulcsfontosságú.

Nem beszélve arról, hogy rendszeresen átmozgatva minden izomcsoportodat még az alapanyagcserédet is fokozhatod, ami a hatékony 40 feletti fogyókúra egyik kulcsa.

 

Az úszás, mint az egész testedre kedvező hatást gyakorló mozgásforma

Kétségkívül az úszás az egyik legkellemesebb dolog, ami a testeddel történhet. Gyakorlatilag észrevétlenül frissíti, átmozgatja és karbantartja a tested, miközben egy-egy csobbanás a lélek számára is felüdülést jelenthet.

Ráadásul a víz ellenállása akár a gyengébb ízületekben sem okoz kárt, úgyhogy bátran tempózhatsz kedvedre. Hogyha akad a közelben egy fedett uszoda, akkor télen is kedvedre hódolhatsz ennek a mozgásformának.

Ha pedig egy-egy alkalmat követően szívesen megjutalmaznád magad, akkor szívből ajánlom egy-egy szauna szeánsz beiktatását. Így az uszodából kilépve úgy érezheted magad, mintha újjá születnél.

 

Egyedül, vagy inkább társaságban?

A válasz sokkal inkább a szokásaid és a preferenciád, mintsem az életkorod függvénye. Szerencsére 40 felett is akad bőséges alternatíva, bármelyik mozgásforma is áll hozzád közelebb.

Cardio vagy súlyzós edzésekhez kereshetsz online tréningeket, amiket akár otthon a nappaliban is rendszeresen csinálhatsz. De csatlakozhatsz egy online vagy offline csoporthoz is, ha számodra a mozgás társasági eseményként jelenti a kellemesebb kikapcsolódást.

Az úszás mellett persze egy-egy kiadós erdei séta vagy kerékpározás is felmerülhet persze, amikor éppenséggel a szabadba vágysz. A futással viszont legyél óvatos és tarts mértéket. Tudod, 40 felett már az ízületeid védelmére is gondolnod kell.

Bónusz tipp

Nálad melyik mozgásforma aktuális most? Alakformálás, cardio? Vagy csak szeretnéd karban tartani magad, esetleg a mozgást a tánccal is szívesen kombinálnád? Akkor nézz rá az online tréningjeimre, és válaszd ki a hozzád leginkább passzolót.

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük