Tél végi vitaminforrások, amelyekkel jobban érezheted magad a bőrödben

Miközben ezeket a sorokat írom, odakint még mindig repkednek a mínuszok, és csak nem akar közeledni a várva várt tavasz. Megértem, ha alig várod már a szikrázó tavaszi napsütést, és a szervezetednek is szüksége volna már az üdítő változásra.

A cikkben olyan vitaminforrásokat ajánlok neked a tél utolsó napjaira, amelyektől nemcsak komfortosabban érezheted magad, de még néhány plusz kilótól is megszabadulhatsz.

 

Honnét tudhatod, hogy a tested vitaminkészlete kimerülő félben van?

A leginkább egyértelmű jel, ha nem érzed magad komfortosan a bőrödben. Folyamatos jelleggel vagy fáradt különösebb ok nélkül, miközben az energiaszinted is messze van a megszokottól.

Ehhez jöhet hozzá a kellemetlen alvászavar, rosszabb esetben ingerlékenységgel együtt. A hosszú és hideg téli napok alatt a bőröd hajlamos lehet a kiszáradásra, a hajszálaid pedig töredezetté válhatnak. No és persze ott vannak azok a nemkívánatos plusz kilók, amik szintén nem lendítenek a helyzeten.

Ezek egytől egyig a szervezeted segélykiáltásai. Úgyhogy ideje megnézni, hogy mely vitaminok szervezetbe vitele jelenthet hathatós megoldást.

 

Vegyük gyorsan végig, melyik vitaminok pótlásáról célszerű gondoskodnod

Kezdjük mindjárt a C-vitaminnal, gyakorlatilag a legfontosabb immunerősítő vitaminnal. Egyszerűen nem tudsz belőle túl sokat a szervezetedbe vinni. A C-vitamin különféle forrásai tehát mindenképp a javasolt kategóriába tatoznak.

Az immunrendszer és a csontok erősítése végett a D-vitamin is roppant hasznos, miközben a cukorbetegség és a tumorok kialakulásának a megelőzését is elősegíti. Az erőteljes antioxidáns hatása miatt az A-vitamin, a bőr, a haj, a körmök és a látásod erősítésének céljából pedig a B-vitamin pótlása ajánlott.

A vérkeringésed serkentése és az érfalak erősítése végett pedig az E-vitamin számít még hasznosnak.

Ne feledkezz meg a szelén és jódpótlásról sem, nem beszélve az elemi magnéziumról.

 

Tél végi vitaminbombák indokolatlan kalóriabevitel nélkül

Hogyha a vitaminkészletek feltöltésén túl a felesleges kilóktól való megszabadulás is a céljaid között szerepel, akkor a legtöbb gyümölcsöt tiltólistára kell tenned. Legfeljebb a zöldalma, vagy a citrusfélék fogyasztása javasolt, persze az is mértékkel.

Jobban jársz, ha inkább a tél végén is beszerezhető zöldségekre koncentrálsz. Ott vannak mindjárt a káposztafélék, amelyek változatos elkészítési módok mellett is elsőosztályú forrásai a C-vitamin pótlásának.

Sokan nem ismerik, de a fekete retek is roppant egészséges. Megfőzve, sütve, nyersen vagy salátaként egyaránt bővelkedik C-vitaminban, egyúttal a B1-vitamin, folsav, kálium, kalcium és vas tartalmát szintén ki lehet emelni.

A száraz hüvelyesek, vagyis a sárgaborsó, a lencse és szárazbab rendszeres fogyasztása kész B1-, B2-, és E-vitamin bombával ér fel, miközben a zöld levelű zöldségek az A-vitamin, a paradicsom és a paprika pedig a D-vitamin készleteket segíthetnek pótolni.

A felsorolt zöldségek ráadásul nemcsak jótékony hatást gyakorolnak a szervezetedre, hanem még finomak is.

 

További – plusz kilóktól mentesítő – vitaminforrások a tél végére

Hogyha egyébként is szívesen teázol a hűvösebb téli napokon, most két legyet üthetsz egycsapásra. Az egyik legjobb választást a csipkebogyó tea jelenti, köszönhetően a kiemelkedően magas C-vitamin tartalmának.

A másik bónusz vitaminforrást a speciális vitaminkészítmények jelentik, kapszula vagy folyadék formájában. Fontos persze, hogy a beszerzés előtt nézz utána alaposan a minőségnek és megbízhatóságnak.

Olyan készítményt válassz, amelyik bizonyítottan magas koncentrátumban tartalmazza a keresett vitamint, a felszívódása pedig kellően hatékony.

 

Összegzés

Figyelj a tested jelzéseire és add meg neki a szükséges gondoskodás a tél utolsó időszakában is, amikor szíved szerint már a tavaszra és a szikrázó napsütésre vágysz. Illetve ne feledkezz el a mozgás fontosságáról. Nézz rá az online tréningjeimre, és hozd magad mielőbb csúcsformába.

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük