LIFE DETOX KIHÍVÁS #14

Számüzetésben a liszt

14 válasz
  1. Brigi
    Brigi says:

    Kedves Alma!
    Az a kérdésem, hogy milyen formában viszed be a szervezetedbe a szénhidrátot? Milyen szénhidráttartalmú ételeket fogyasztasz? Köszönöm!

    Válasz
    • Pirner Alma
      Pirner Alma says:

      Szia!

      Keményítő és összetett szénhidrát formájában. Gyökérzöldségek, édesburgonya, rizs, quinoa, bulgur, gluténmentes zab pl.
      +napi max. 1 db gyümölcs(kisebb alma, marék erdei gyümölcs mix smoothieba, hajnali edzés előtt 1 banán)

      Válasz
  2. Berta
    Berta says:

    Szia Alma!Ez nekem talán sokkal nehezebb,mint a cukor kérdése… Igazából most jöttem rá,hogy mennyire hozzátartozik már az életemhez a helyi családi pékség kenyere (csak ami nem fehér,mert azt már nagyon üresnek/felfújtnak érzem évek óta).És itt ez nekem nem a mennyiségről,hanem “csak” a barna magvas kenyér ízéről,állagáról,illatáról és az általam ismert pék bácsi kemény hajnali munkájáról szól. Főtt ételekben nem esik lemondani a lisztről,inkább a reggeli/vacsora esetében. Ilyenkor én azt keresem,hogy mivel tudnám becsapni az agyam,ami valahol hasonlítana a pékárura,de mégsem lisztből lenne. Sok helyen hallottam,hogy a gluténmentes lisztekben sok a mű dolog.Tudnál segíteni valami alternatívával, nagyon megköszönném…

    Válasz
    • Pirner Alma
      Pirner Alma says:

      Szia!🤗
      Hát igen,itt kezdődik a függőség, amikor “be akarod csapni valamivel az agyad”…😁 nincs egészséges kenyér alternatíva, hacsak nem te készíted otthon a kovászolt kenyeret.
      Ha annyira szereted, akkor ezzel kellene próbàlkoznod, vagy paleo lisztekből s.k. sütött kenyérrel.
      Ha ehhez nincs kedved, akkor max. a puffasztott rizs/köles/hajdina marad, sült édesburgonya szelet, vagy bármilyen zöldség alternatíva, amiből “szendvicset” tudsz kèszíteni.

      Válasz
  3. Jegenyei Istvánné Évi
    Jegenyei Istvánné Évi says:

    Sziasztok!
    Én szoktam csinálni liszt kombót.1kg rizs liszt, 1 kg rozs liszt, 1kg teljeskiőrlesű liszt,1 kg zab liszt, 25 dkg köles liszt, ebbe 1kg finom liszt. De most leguóbb a rizslisztet kihagytam. A cukrot 3 éve lecseréltem nyirfacukorra,a süteményeket is azzal csinálom és a liszt kombómmal. Enni reggelire teljeskiőrlésű búza vagy rozs kenyér 2 vékony szelet vagy 1 kifli. Tészafélék durum tésztából, azt még a család is megeszi. Vacsorát már vagy 10 éve nem csak gyümölcsöt.

    Válasz
  4. Dekany-Kiss Ildiko
    Dekany-Kiss Ildiko says:

    Szia Alma!
    En nagyon sokszor,sok napra ki tudom uzni az eletembol a cukrot es a lisztet, es meg is teszem! De egy eleten at elkepzelhetetlennek tartom!
    Foleg ha jon egy jo hosszu,kellemes nyaralas,wellness,szulinap! 😁
    Nagyon sok alkalom van amikor elcsabulunk,hiszen az agyunkkal tudjuk,hogy az ezekbol keszult elelmiszerek a legfinomabbak sajnos!
    Te tenyleg sosem eszel ilyesmit?
    Vagy ha igen,azt buntudattal teszed?
    Koszonom!
    Ildiko

    Válasz
    • Pirner Alma
      Pirner Alma says:

      Szia,

      Nem mondtam, hogy nem szoktam enni ilyesmit, azt se mondtam, hogy ki kell űzni egy életen át. (hacsak nem gluténérzékenység, allergia vagy cöliákia probléma van)
      Arról van szó, hogy ez ne legyen tendencia.
      Soha nem szokott lekiismeret furdalásom lenni, ha ilyesmit eszem, pl. pizza, egy szelet sütemény, vagy 1 pohár pezsgő.
      De ez nagyon ritka. Nem mindennapos.

      85%-ban Clean eating szerint táplálkozom, amibe nem fér bele a cukor, tejtermék és glutántartalmú gabona. Sőt, a finomított dolgok se nagyon, kenyér nincs itthon, magvas, meg teljes kiőrlésű sem, és eszünkbe se jut ilyesmit enni.

      Ez csak szokás kérdése, nekünk nem hiányzik, a fiam 4 éves, és sushit reggelizik, nem habos kakaót péksüteménnyel.:-)

      A kiegyensúlyozott táplálkozásnak és a vitaminoknak köszönhetően olyan jó tápanyagellátásom, hogy nem szoktam “kívánni” dolgokat. (ez legtöbbször tápanyaghiányból, vagy kevés pihenésből fakad, amikor finomított dolgokkal próbáljuk tudat alatt pótolni azt ami hiányzik).

      A másik a belső egészség, női hormonrendszer, bőr szépsége. (narancsbőr pl.)
      Sok múlik azon, hogyan táplálkozunk.

      Válasz
  5. Éva
    Éva says:

    Szia Alma!

    Számomra ez is a könnyebb kíhívások közé tartozik.
    Régóta nem fogyasztok lisztes ételeket.
    A szervezet jelez, hogy mi nem jó neki, sokan nem vesznek tudomást ezekről a jelzésekről vagy “megszokás” alapján étkeznek.

    Válasz
  6. Kata
    Kata says:

    Szia Alma!

    Inzulinrezisztens vagyok és emiatt napi szinten eszem teljeskiörlésű lisztes dolgokat a dietetikusom által megadott szénhidrát mennyiségben. Ilyenkor mire cseréljem le? A következők szerint kell étkeznem:
    – reggeli: 30 g lassú felszívódású ch
    – tízórai:10-10 g ch gyors és lassú felszívódásún
    – ebéd összesen 50 g lassú és gyors ch-t
    – uzsonna:10-10 g ch gyors és lassú
    – vacsora: 30 g lassú ch
    Előre is nagyon szépen köszönöm a válaszodat!

    Üdv, Kata

    Válasz
    • Pirner Alma
      Pirner Alma says:

      Szia Kata!

      De miért kellene lisztet enni attól, hogy te inzulin rezisztens vagy? A lassú felszívódású CH pl. a glutánmentes gabonafélék is, rizs, quinoa, glutánmentes zab, hajdina. Ezek nem lisztek.

      Válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük