1. rész

Hogyan működik a zsírégetés a nőknél?

ELÉRHETŐ

2. rész

10 tévhit, ami becsap, ha fogyni szeretnél!

3. rész

Óh, az a rettegett narancsbőr! Mitől alakul ki, és mit tehetsz ellene?

A karcsúságod Titka Sorozat #1

Hogyan működik a zsírégetés a nőknél?

Talán ez az a téma, ami leginkább foglalkoztatja a nőket, és pont ezért kimeríthetetlen. Szerintem a nők 90%-a elégedetlen a testével, 80%-uk fogyni szeretne, a maradék kevéske pedig vékony testalkatú és ezért izmosodni.

Kezdjük hát először azzal a mágikus zsírégetéssel!

Annyi féligazság kering, hogy teljesen értem, miért van még mindig rengeteg kérdésünk a zsírégetéssel kapcsolatban. Ideje tisztába tennünk pár fontos kérdést, pl. hogy hogyan is működik a zsírégetés a nőknél.

Mivel teljesen más a testalkatunk, anyagcserénk, hormonháztartásunk nőként, ezért más szabályok érvényesek ránk, mint a férfiakra. Ideje, hogy jobban megismerjük a testünket, működésünket. Fontos tény, hogy a testünk NEM AKAR zsírt veszteni, ez hozzátartozik az alapvető “programozásunkhoz”, a túléléshez, a megtermékenyüléshez. Mindenhez, ami miatt az evolúció szerint nő a nő.

Ha például éheztetjük magunkat, mert így szeretnénk fogyni, (megjegyzem, ez a legrosszabb, amit tehetünk), akkor a szervezetünk makacsul ragaszkodni fog a zsírhoz, mert az a végső tartalékunk az ínséges időkre. Az izmot fogja leépíteni, mert az izmot sok energiába kerül fenntartani, “etetni”, nehezebb, mint a zsír. Ettől leszünk puhosak, hiába is fogytunk és zsírosak.

Tehát itt dől meg minden olyan táplálkozás, ami egyoldalú és koplaláson alapul vagy drasztikusan alacsony (600-900 kcal) energiabevitelen napi szinten. Súlyvesztés fog bekövetkezni, de esztétikailag óriási lesz a különbség, amikor a tükörbe nézel, és nagyon nem fog tetszeni, ami látsz, mert rugalmatlan lesz a bőröd, lógni fog mindened, arról már nem is beszélve, hogy az állóképességed a béka feneke alatt lesz, mint ahogy az energiaszinted is.

Mikor fogunk zsírt égetni?

Ha olyan testmozgást végzünk, ami égeti a kalóriákat és kellőképpen stimulálja az izmot, hogy szervezetünk az izomszövetek megóvására törekedjen.

Úgy állítjuk be az étkezésünket, hogy a szervezetünk rá legyen kényszerítve, hogy a zsír raktárokhoz nyúljon az energia utánpótlás érdekében, és ne az izmainkat építse le.

Nem alacsony a kalória bevitelünk, nem éhezünk, azaz nem teremtünk a szervezet számára éhezéshez hasonló állapotot.

Kevesebb kalóriát fogyasztunk, mint amennyit a szervezetünk napi szinten használ az életmódunkhoz, edzésünkhez.

Egyébként nem is a bevitt zsíroktól kell elsősorban félnünk, sokkal inkább a bevitt szénhidrátoktól, amiket nem használtunk fel. A másik fontos dolog, amire oda kell figyelnünk, a bevitt fehérje mennyisége, amitől az izmaink fognak épülni, szépülni. Megfelelő mennyiségben kell fogyasztani, hogy megóvjuk az izmokat, amennyire csak lehet.

De mi a helyzet az edzéssel?

A zsírégetés nagyon fontos eleme a mozgás, amivel kalóriát égetünk el, de az sem mindegy, mit, hogyan és mennyi ideig edzünk. Csak az alacsony intenzitású mozgásformák képesek erre. Ha nagyon intenzív edzést végzünk, nagyon magas pulzusszámmal, akkor a szervezet hajlamos gyors energiaforrás híján az izomhoz nyúlni, és onnan pótolni a hiányt, az izmok leépítésével.

Egy 30 perces edzésnél először ideális esetben az elraktározott szénhidrátot használja fel a szervezet (amit előtte megettünk), majd, amikor az elfogy, átáll a zsírraktárokra.

Tehát amennyiben a zsírégetés a cél, akkor jobb, ha a zsírégető edzés előtt nem eszünk szénhidrátot (ezért pártolják a testépítők, akik szálkásítanak, az éhgyomorra végzett zsírégető edzéseket, mert akkor rögtön a zsír raktárakhoz nyúl a szervezet), és odafigyelünk a nem túl magas edzés intenzitásra, (mint pl. tánc vagy súlyzós edzés)

Szóval csak ügyesen, okosan, Csajok!