5 tipp a harmonikusabb és nőiesebb élethez

Mostanság rengeteg szerepben helyt kell állnunk nőként. Akár klasszikusabb értelembe vett „férfi” szerepekben is, hiszen ezek gyakran már felcserélődnek. Közben pedig akárhogy is nyomjuk, „ami a csövön kifér”, érezzük belül, hogy valahogy ez így mégsem jó.

Állandó rohanásban vagyunk, próbálunk zsonglőrködni az idővel, a lehető leghatékonyabban élni az életünket. Helytállni a női szerepeinkben, és harmóniát teremteni bennük, ami gyakran kudarcba fullad, hiszen nincs az a nagybetűs NŐ a földön, aki anyaként, feleségként és dolgozó nőként is ugyanolyan szinten oda tudja tenni magát.

Közben pedig gyakran szétszórtak, fáradtak, enerváltak vagyunk, és a sok fontos és sürgős dolog között elveszve végül már csak a totál jelentéktelen dolgokra marad energiánk, amihez gondolkodni sem kell, pl. szörfözni a közösségi oldalakon vagy bámulni egy filmet, sorozatot.

Nem mondom, hogy nálam van a bölcsek köve, de talán adhatok pár hasznos tippet, amik nekem is segítettek, amikor így éreztem magam, és végleges kiutat mutattak a káoszból a rendbe.

Tudd, hogy ki vagy, mit akarsz, és hogyan fogod azt elérni!

Amikor ez megvan, akkor tudsz terveket szőni, célokat felállítani, jól beosztani az idődet, és nemet mondani. Mert már tudod, mi a „MIÉRT” -ed, és ez szent és sérthetetlen.

Egy célok nélküli ember csak teng-leng, nincs benne erő és tűz, mert „nincs miért felkelnie”. Egy nő, aki tisztában van ezekkel a dolgokkal, nagyon megnézi, kire áldozza, vagy éppen mire fecséreli a drága idejét, hiszen az a legnagyobb kincse. Leépít minden negatív kapcsolatot, ami nem építő vagy inspiráló számára, nem fecseg-locsog üresen, mert tudja, hogy az nem viszi előre. Mindig listából dolgozz, így nem viszi el semmi a fókuszt és priorizálj, ami a jó időbeosztás mellett minimalizálja a stresszt.

Meditálj rendszeresen!

Nem véletlen tart ott a nyugati társadalom, ahol tart, összehasonlítva a keletivel, ahol sokkal kevesebb a depresszió, szenvedélybetegség, lelki betegségek, és még sorolhatnám. A keleti kultúrákban sokkal többen meditálnak rendszeresen, szegény és gazdag, öreg és a fiatal egyaránt, olyan nekik ez, mint a légzés.

Találd meg a saját meditációdat, és lényeges, hogy nem kell ezt túlmisztifikálni. Elég, ha napi 2×5 percet csendben ülsz, csak a légzésedre figyelsz, és megpróbálsz a pillanatban létezni. Ez segít összpontosítani, központosítani, oldani a stresszt, indulatokat kezelni, hogy csak egy párat említsek a jótékony hatásokból.

Én napi kétszer meditálok évek óta, reggel és este, 10-20 percet. Rengeteget segített nekem a hosszú évek során a problémák és nehézségek feldolgozásában.

Végezz nyújtó gyakorlatokat!

A nyújtás szerves része kell legyen mindenki életének. Sajnos a nagy informatikai forradalom nem tesz jót a testünknek, és bár szinte mindent el tudunk intézni a számítógépünk előtt görnyedve (csekkbefizetés, online bankolás, bevásárlás), sokszor bele se gondolunk, mit okozhat ez a rengeteg ülés.

Az idő előrehaladtával egyre rugalmatlanabb lesz a testünk, nehézkesebb a mozgásunk, kötöttebbek az izmaink.

Az a vicces, hogy minél izmosabb egy test, ami látványra tökéletesnek tűnik, annál kötöttebb, hiszen legalább annyi időt kellene nyújtásra fordítani, mint izomépítésre. Ilyenkor szokták sokan mondani, hogy „de edzés után szoktam nyújtani.” Amikor megkérdezem, mennyit, a válasz mindig az hogy 5-10 percet, ami igazán említésre sem méltó, nem beszélve arról, hogy ha valaki rosszul nyújt, sokkal többet árt vele, mint használ.

És hogy talán a legfontosabbat se hagyjam ki, anyaként egy gyerek emelgetése, cipelése is negatív hatással van a testünkre, tartásunkra.

Heti 4x 20 perc nyújtás már csodát tesz a testtel, de akár naponta is lehet nyújtani, ha az időd engedi. Engem kifejezetten feltölt és ellazít, amikor csak a légzésemre és a nyújtó gyakorlatokra figyelek. Akkor érzem igazán, hogy nem csak használom a testemet, hanem tudatosan figyelek is rá.

Válassz egy nőies mozgásformát is!

Mindegy, hogy edzőteremben edzel, futsz, atletizálsz, vagy bármi egyéb nagy erőt igénylő, kissé férfias mozgást űzöl, válassz mellé egy nagyon nőieset is, csak hogy stimmeljen a Jin és Jang egyensúlya mozgás szempontjából is az életedben. Próbálj ki minél többet hogy rájöjj mi az, ami neked a legjobban bejön.

Én a tánc elkötelezett híve vagyok már 30 éve. 20 éve pedig az egzotikus tánccé, melynél kevesebb nőies táncot tudok, emellett imádom a jógát, pilates-t, melyek mind-mind lágy, testtudat fejlesztő, szépségre törekvő és mégis nagyon komplex mozgásformák, amikkel nemcsak a testedet dolgoztatod, de lelkileg is feltöltődsz.

És ki tud Nőként a legtöbbet adni a környezetének? Akinek fel vannak töltve az energia raktárai.

Gyakorolj hálát!

Egyszerű gyakorlat, de engem a legmélyebb gödörből is kihúzott mindig, hiszen a hála százszoros szorzó. Ne vegyél úgy semmit az életben, hogy „alanyi jogon jár neked.” Minden, amit kapsz, AJÁNDÉK.

Még a legrosszabb helyzetben is tudsz találni valamit, amiből tanulhatsz és amiért hálát adhatsz. Minél többet keseregsz és panaszkodsz, annál mélyebbre kerülsz. Vita közben, vagy ha haragszol valakire, tereld a gondolataidat a hála irányába. Biztos találsz valamit, amiért hálás lehetsz az illetőnek, és máris egy felmenő pozitív energia birtokába jutottál.

A hála a legnagyobb varázsló.

A módszerek mindegyikét napi szinten űzöm, és bátran állíthatom, ezek is segítettek nekem az elmúlt 6 évben azzá válnom, aki most vagyok. Hálás is vagyok értük.

SUMMER EDITION

FLEXY is SEXY 3×20 perces statikus nyújtás program

  • Csináltam egy 3×20 perces otthon végezhető teljesen biztonságos statikus nyújtás programot, mellyel már hetek alatt érezhető lesz az eredmény.

  • Hajlékonynak lenni SZEXI, és soha nem késő elkezdened! Kattints a lenti gombra, és ismerd meg a részleteket!

  • Most 3 limitált SUMMER EDITION bónusszal.