Barion Pixel

Munka és magánélet egyensúlya vezetőként. Hogyan álld meg a helyedet a cégnél és otthon egyaránt?

Úgy érzed összefolynak a napok és alig várod a pihentető szabadságot? Vezetőként nincs időd a munkán kívül mással foglalkozni? Vedd kezedbe az irányítást és teremtsd meg az egyensúlyt a munka és a magánéleted között!

A munka és magánélet egyensúlyának megteremtése egy régóta kutatott téma, hiszen a legtöbb munkahelyen – akár alkalmazotti, akár vállalkozói viszonyban dolgozz, nem ér véget a munkaidő 8 óra elteltével sem. Hiába, hogy fizikálisan már magad mögött hagytad az irodát, fejben még mindig ott vagy és a megoldatlan problémákon agyalsz vagy éppenséggel a következő napi teendőket gyűjtöd sorba. Azonban a napunk csak 24 órából áll, így érdemes megfontolni, hogy mivel szeretnéd tölteni az idődet. 

A társadalmi terhek hálójában

Manapság rengeteg kötelezettséggel vagyunk megáldva. Nem csak a munkahelyen kell megfelelni a főnök vagy az ügyfél elvárásainak, nem csak a párkapcsolatban és a családanya szerepében kell tündökölni, hanem mindemellett számos olyan tevékenységet is sikeresen el kell látni, amivel az élet jár. Amennyiben a papírforma szerint szeretnénk élni a társadalom által elfogadott, “tökéletes” életet, akkor előbb vagy utóbb fizikailag vagy szellemileg össze fogunk omlani.

Elcsépelt a mondás, hogy “Egyszer élünk”, azonban kifejezetten nagy az igazságtartalma. Ez nem azt jelenti, hogy azonnal fel kell mondanod, kivenned az összes pénzedet a bankból és elszórakoznod azt, de legyen az a legfőbb célod, hogy élvezd az életedet! 

Mit ér a rengeteg munka által megkeresett pénz, ha évente 1-2 hétre engedheted el magadat egy luxus nyaralás keretei között? Mit ér a sok átvirrasztott éjszaka, ha rámegy a párkapcsolatod, vagy ha lemaradsz a gyerekek fontos pillanatairól? Természetesen pénzre szükség van az alapvető emberi szükségletek kielégítéséhez, de mégsem mindegy, hogy azért dolgozol, hogy élj vagy azért élsz, hogy dolgozz. 

A vezetői szerep és a munka, magánélet egyensúlya

Vezetőként még nagyobb teher nehezedik a válladra, hiszen nem csak a saját munkádért válsz felelőssé, hanem egy egész csapat vagy akár egy egész cég teljesítményének biztosítása is a te kezedben van. Így nem csak a munka, saját életedben betöltött szerepének meghatározása a lényeges, hanem a beosztottjaid felé sugárzott iránymutatás milyensége is. Nőként még nehezebb a dolgod, hiszen a munkahelyről hazaérve megkezdődik a második műszak. Így nem elegendő a munkahelyen bizonyítani rátermettségedet, hanem otthon is meg kell felelni az elvárásoknak.

Mit tegyél a harmónia megteremtése érdekében?

Az első és legfontosabb lépés a harmónia megtalálása felé, hogy azzal foglalkozz, amit igazán szeretsz csinálni. Amennyiben ez megvan, akkor máris sokkal nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb leszel, hiszen nem érzed nyűgnek az azzal való foglalkozást. Örömmel fogsz bejárni a munkahelyedre, valamint boldogan válaszolsz munkatársaid kérdésére egyaránt. 

Meg kell próbálnod elválasztanod a munkát a magánéletedtől. Vezető beosztásban ez szinte lehetetlen, mert a szabadságodon is érkezhetnek kérdések és megkeresések egyaránt. Azonban mindig jelölj ki olyan idősávokat, amikor csak és kizárólag a családoddal, valamint önmagaddal foglalkozol. Akkor nem veszed fel a telefont és nem válaszolsz az üzenetekre sem, valamint kilépsz az aggodalmas gondolatok örökös körforgásából.

Amennyiben úgy érzed, hogy szükséged van egy kis iránymutatásra, egy támogató közegre, akkor konzultáljunk egyet a mentorprogram keretei között! Csupán a kezdő lökésre van szükséged ahhoz, hogy elindulj a neked szánt úton!

Pirner Alma

A szerzőről

Szia, Pirner Alma vagyok. Folyamatosan frissülő blogbejegyzéseimmel inspirállak, hogy megtaláld a saját utadat, és olyan életet élj, amilyet csak szeretnél.

Kategóriák

További bejegyzések a szerzőtől