Nyaralás, ami elindít a TOP formád felé – Hidd el, lehetséges…

Nem rég jöttünk haza a jól megérdemelt szokásos “világ felfedező” egy hónapos pihenésünkből, és amikor először ráálltunk a mérlegre a férjemmel, mindketten 2 kilót fogytunk, nem beszélve arról, hogy sokkal fittebbnek és kipihentebbnek éreztük magunkat, mint az utazás előtt. A legtöbben inkább aggódni szoktak a “bikiniforma” miatt, hiszen a nyaralás alatt azért lecsúszik egy pár finom koktél, fagyi, pizza, vagy megkóstoljuk a helyi konyhát, ami nem minden esetben diétás. Mi is így tettünk az egy hónap alatt, semmit nem vontunk meg magunktól, és mégsem híztunk egy dekát sem, sőt.

Én így látom

A legtöbb nő, ahogy közeledik a nyaralás, veszélyt érez, több szempontból is. Először a bikini alakját félti, amit esetleg komoly munkával és fegyelemmel megszerzett. A nyaralás alatt persze “elgyengül” az ember, és hajlamos nagyon gyorsan átesni a ló túloldalára, “elvégre nyaralunk, most bármit lehet, 1 hét nem árthat” jeligére.

Aztán amikor hazaér, és vissza gondol a történtekre, esetleg mérlegre áll, jön a kínzó lelkiismeret furdalás, hogy elrontott mindent. Pedig egy nyaralás hatalmas lehetőség, hogy apró léptekkel haladjunk az életmódváltás felé, ha eddig még nem tettük meg. Sokan nem is gondolják, hogy egy kis kikapcsolódás, nyugalom és környezetváltozás az  egészséges életmód szempontjából is a mi malmunkra hajtja a vizet.

Ha tervezed az életmód váltást, a nyaralás remek kezdet, hogy átgondold a szokásaidat, és elkezdj tenni egy egészségesebb életért.

Mi a titok?

Megosztok veled pár személyes tapasztalaton alapuló tippet, amire érdemes odafigyelned, ha te sem szeretnéd rémálomként megélni az első mérlegre állást a pihenésed után, és tennél valamit a fittségedért, egészségedért is, hiszen a nyaralás kiváló alkalom.

Aludj!

A fáradtság és a felborult cirkadián ritmus az egyik fő oka az elhízásnak, ugyanis az ember tudat alatt is, automatikus módon élelmiszerekből vagy stimulánsokból próbálja pótolni azt az energiát, ami a működéséhez kell, és amit alvásból nem tud. Ilyenkor pedig általában rossz minőségű egyszerű szénhidrátokat kívánunk, mint a csoki, a kenyér, a péksütemény.

Ez aztán megemeli irreálisan a vércukor szintet és inzulin választ, majd ránk tör ismét a farkaséhség.Nincs kiút a körforgásból.

A regeneratív hormonok is csak sötétben, alvás közben működnek, aminek a hosszú távú egészségünket, fittségünket és fiatalságunkat köszönhetjük.

Nem beszélve a jóllakottság érzéséért felelős hormonunkról, a leptinről, ami a jó alvással szervesen összefügg.

Minél többet pihensz, annál kevesebb ilyen felesleges, káros és finomított ételt kívánsz, nem jönnek rád falási rohamok, mert az energiádat az alvásból nyered. Így nem csak nyugodtabb, türelmesebb és kiegyensúlyozottabb leszel, de fittebb, fiatalabb és tudatosabb is.

Sétálj!

Ne csak az apartmanban vagy a szállodában feküdj, járd be a környéket, fedezd fel, sétálj ahová csak lehet. Szívd magadba a hely atmoszféráját, a kis utcákat, kávézókat, tengerpartot, a helyi piacot.

Menj mindenhová gyalog, ahová csak lehet, és a nap végére meg fogsz lepődni, amikor a telefonod vagy okosórád 10.-20.000 lépést is mutat majd. Ezt valószínűleg itthon nem tudod napi szinten hozni, főleg, ha ülőmunkát végzel. Máris rengeteg kalóriát elégettél úgy, hogy észre sem vetted.

Napozz!

Szinte minden magyar ember D-vitamin hiányos, és sajnos nagyon kevesen fogyasztanak megfelelő ételeket és vitaminokat, aminek tökéletes a felszívódásuk. Ez sajnos a gyerekekre is jellemző. A D-vitamin elengedhetetlen mindenki számára, amit a legjobb a teljes bőrfelelüten történő, napkrém használata nélküli napozással elérni, leégés nélkül.

Ez nem hogy növeli a melanóma kockázatát, amitől sokat rettegnek, hanem csökkenti. Itt a hangsúly a mértéken van, és azon, hogy TILOS leégni. Ez van, akinél 2-3 perc, van, akinél 20 perc, de mindenképpen megéri.A D3 vitamin rendkívül fontos szerepet tölt be az immunrendszer működésében, a daganatos és érrendszeri megbetegedések kockázatának csökkentésében, a légúti és influenza fertőzésekkel szembeni harcban. A legjobb immunerősítő!

Tudtad, hogy napozás után 2-3 nap szükséges, mire a D vitamin tökéletesen beépül, addig pedig kerülni kell a hosszú, meleg vizes fürdőket, áztatást, szappannal vagy tüsfürdővel dörzsölést? Inkább csak egy gyors langyos vizes zuhany, és a hajlatok megmosása ajánlott tusfürdővel, hogy nem mosódjon ki a D vitamin a beépülés időszakában.

Figyelj a mennyiségekre!

A mérték az érték. Nagy rajongója vagyok pédául a francia nőknek, és életstílusuknak, igazi hedonisták, de emellett nagyon nőiesek, ízlésesek és szupercsinosak. Egy farmerben és lapos balerina cipőben, csinos táskával a vállukon is gyönyörűek, ahogy a megvenni kívánt gyümölcsöket szagolgatják a helyi piacon.

Majd felpattannak a biciklijükre, és egy frissen vett bagettel és virágcsokorral eltekernek egy helyi kis étterembe, ahol a barátnőjükkel találkozva megebédelnek, és nem szégyellnek egy pohár prosecco-t vagy vörösbort inni az ételhez.

Pont ez a lényeg. Hogy EGY pohár bor, 1-2 kis karika bagett, friss saláta egy kis kecskesajttal. Ha te is odafigyelsz arra, hogy egyszerre egy fogást fogyassz, és ne legyen púposra pakolva a tányérod, elsajátíthatod a “mindent lehet mértékkel” elvet.

Nem az a lényeg, hogy úgy bezabálj, hogy utána fél napig mozdulni sem tudsz és rá sem tudsz nézni az ételre, hanem az, hogy a “sokszor keveset” elvét kövessed a nyaralás alatt (is). Nem kell mindig desszert, ne halmozd az élvezeteket. Inkább egyél valami könnyedebbet, egy finom érlelt és minőségi sajttálat vagy bogyós gyümölcsöket.

Nem mindegy, mit mikor eszel

Egyszerű az elv, ha sütire vagy fagyira vágysz, ne lefekvés előtt edd meg, hanem a nap első felében, amikor még van esélyed lemozogni. Lefekvés előtt 2,5 – 3 órával már ne egyél semmit, hogy ne terheld túl a gyomrodat, és a nyugodt, pihentető alvást is biztosítsad.

Egyszer jutalmazd meg magad egy nem egészséges étrendbe illő dologgal, elég lesz egyszer pizza, egyszer fagyi, egyszer süti, nem kell minden nap azt enned, csak mert HURRÁ, NYARALUNK!

Az “ultra all inclusive”-at felejtsd el, ha teheted, kutatások által bizonyított tény, hogy az ilyen alkalmakkor az emberek 2000 kalóriát is képesek egy ültében megenni, átlagosan háromszor annyit, mint egy normál étkezéskor tennék.

Ha nem tudod megállni a “mérték az érték” elvet, a “mit mikor” mellett, akkor messze kerüld el az “ultra all inclusive” helyeket, és válassz inkább egy izgalmas apartmant, ahol sokkal jobban megérzed a helyi életérzést, magadnak tudsz ételt készíteni, piacon vásárolni, ezáltal sokkal nagyobb kontrollt tartani. Mi például mindig így utazunk.

LIMITÁLT KIADÁSÚ HOLIDAY WORKOUT EDZÉSPROGRAM

Szánj napi 20 percet az edzésre a lehető legélvezetesebb módon!

  • A nyaralásom alatt készítettem egy szuper programot, a neve Holiday Workout.

    Egy videós és egy írásos edzésprogram is van benne az ajándék bónuszok mellett, amivel úgy fedezheted fel a környéket, ahogy az igazi fitness – őrültek teszik.

  • Nyaralás alatt is szuper fitt maradhatsz

    a bárhol, bármikor végezhető extra hatékony Holiday Workout Edzésprogramommal.

  • Hódítsd meg a világot,

    miközben a kedvenc fitness gyakorlataidról sem kell lemondanod!

  • És ahogy megszavaztátok, bónuszként debütál az új kis eBook-om is,

    melynek neve: 8 egészséges desszert édesszájúaknak, kompromisszumok nélkül, ami garantáltan alakbarát.

  • Kattints a gombra, és nézd meg a részleteket a LIMITÁLT kiadásról!