Nyaralás, ami elindít a TOP formád felé – Hidd el, lehetséges…

Nem rég jöttünk haza a jól megérdemelt szokásos franciaországi pihenésünkből, és amikor először ráálltunk a mérlegre a férjemmel, mindketten 2 kilót fogytunk. A legtöbben inkább aggódni szoktak a “bikiniforma” miatt, hiszen a nyaralás alatt azért lecsúszik egy pár finom koktél, fagyi, pizza, vagy megkóstoljuk a helyi konyhát, ami nem minden esetben diétás. Mi is így tettünk a 9 nap alatt, semmit nem vontunk meg magunktól, és mégsem híztunk egy dekát sem, sőt.

Én így látom

A legtöbb nő, ahogy közeledik a nyaralás, veszélyt érez, több szempontból is. Először a bikini alakját félti, amit esetleg komoly munkával és fegyelemmel megszerzett. A nyaralás alatt persze “elgyengül” az ember, és hajlamos nagyon gyorsan átesni a ló túloldalára, “elvégre nyaralunk, most bármit lehet, 1 hét nem árthat” jeligére.

Aztán amikor hazaér, és vissza gondol a történtekre, esetleg mérlegre áll, jön a kínzó lelkiismeret furdalás, hogy elrontott mindent. Pedig egy nyaralás hatalmas lehetőség, hogy apró léptekkel haladjunk az életmódváltás felé, ha eddig még nem tettük meg. Sokan nem is gondolják, hogy egy kis kikapcsolódás, nyugalom és környezetváltozás az  egészséges életmód szempontjából is a mi malmunkra hajtja a vizet.

Mi a titok?

Megosztok veled pár személyes tapasztalaton alapuló tippet, amire érdemes odafigyelned, ha te sem szeretnéd rémálomként megélni az első mérlegre állást a pihenésed után, és tennél valamit a fittségedért, egészségedért is, hiszen a nyaralás kiváló alkalom.

Aludj!

A fáradtság az egyik fő oka az elhízásnak, ugyanis az ember tudat alatt is, automatikus módon élelmiszerekből próbálja pótolni azt az energiát, ami a működéséhez kell, és amit alvásból nem tud. Ilyenkor pedig általában rossz minőségű egyszerű szénhidrátokat kívánunk, mint a csoki, a kenyér, a péksütemény. Minél többet pihensz, annál kevesebb ilyen ételt kívánsz, nem jönnek rád falási rohamok, mert az energiádat az alvásból nyered. Így nem csak nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb leszel, de fittebb és tudatosabb is.

Sétálj!

Ne csak az apartmanban vagy a szállodában feküdj, járd be a környéket, fedezd fel, sétálj ahová csak lehet. Szívd magadba a hely atmoszféráját, a kis utcákat, kávézókat, tengerpartot, a helyi piacot. Menj mindenhová gyalog, ahová csak lehet, és a nap végére meg fogsz lepődni, amikor a telefonod vagy okosórád 10.-20.000 lépést is mutat majd. Ezt valószínűleg itthon nem tudod napi szinten hozni, főleg, ha ülőmunkát végzel. Máris rengeteg kalóriát elégettél úgy, hogy észre sem vetted.

Figyelj a mennyiségekre!

A mérték az érték. Nagy rajongója vagyok a francia nőknek, és életstílusuknak, igazi hedonisták, de emellett nagyon nőiesek, ízlésesek és szupercsinosak. Egy farmerben és lapos balerina cipőben, csinos táskával a vállukon is gyönyörűek, ahogy a megvenni kívánt gyümölcsöket szagolgatják a helyi piacon. Majd felpattannak a biciklijükre, és egy frissen vett bagettel és virágcsokorral eltekernek egy helyi kis étterembe, ahol a barátnőjükkel találkozva megebédelnek, és nem szégyellnek egy pohár prosecco-t vagy vörösbort inni az ételhez.
Pont ez a lényeg. Hogy EGY pohár bor, 1-2 kis karika bagett, friss saláta egy kis kecskesajttal. Ha te is odafigyelsz arra, hogy egyszerre egy fogást fogyassz, és ne legyen púposra pakolva a tányérod, elsajátíthatod a “mindent lehet mértékkel” elvet. Nem az a lényeg, hogy úgy bezabálj, hogy utána fél napig mozdulni sem tudsz és rá sem tudsz nézni az ételre, hanem az, hogy a “sokszor keveset” elvét kövessed a nyaralás alatt (is).

Nem mindegy, mit mikor eszel

Egyszerű az elv, ha sütire vagy fagyira vágysz, ne lefekvés előtt edd meg, hanem a nap első felében, amikor még van esélyed lemozogni. Lefekvés előtt 2-2,5 órával már ne egyél semmit, hogy ne terheld túl a gyomrodat, és a nyugodt, pihentető alvást is biztosítsad. Egyszer jutalmazd meg magad egy nem egészséges étrendbe illő dologgal, elég lesz egyszer pizza, egyszer fagyi, egyszer süti, nem kell minden nap azt enned, csak mert HURRÁ, NYARALUNK!
Ha nem tudod megállni a “mérték az érték” elvet, a “mit mikor” mellett, akkor messze kerüld el az “ultra all inclusive” helyeket, és válassz inkább egy izgalmas apartmant, ahol sokkal jobban megérzed a helyi életérzést, magadnak tudsz ételt készíteni, piacon vásárolni, ezáltal sokkal nagyobb kontrollt tartani. Mi például mindig így utazunk.

Szánj napi 20 percet az edzésre a lehető legélvezetesebb módon!

A nyaralásom alatt készítettem egy szuper kis programot, a neve Holiday Workout. Egy videós és egy írásos edzésprogram is van benne z ajándék bónuszok mellett, amivel úgy fedezheted fel a környéket, ahogy az igazi fitness – őrültek teszik. Nézd meg a részleteket a LIMITÁLT kiadásról ITT!

1 válasz
  1. Czakó Angéla
    Czakó Angéla says:

    Szerintem is így jó nyaralni sok mozgással! Az ételekkel úgy vagyok, hogy lemozgom.Persze én hízni szeretnék.Izmosodni!Az hogy mit eszek arra kell figyelnem.A tanácsaid jók! 😀

    Válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.