Táplálkozási tippek januárra, hogy mihamarabb visszanyerd a csúcsformád

Az ünnepek elmúltával ráálltál a fürdőszobai mérlegre és nem igazán tetszett, amit láttál? Szeretnél minél gyorsabban megszabadulni a felszedett kilóktól, hogy újfent csúcsformának örvendhess?

Akkor ez a cikk neked szól, hiszen azokat a januári táplálkozási tippeket gyűjtöttem össze, amelyeket alkalmazva önsanyargatás nélkül is formába lendülhetsz.

 

Amiket most azonnal száműzni kellene az étrendedből

A fehérlisztből készült ételek, a sültkrumpli, az édességek kapásból menjenek tiltó listára, méghozzá a cukrozott üdítőitalokkal egyetemben. A csoki, a chips és a cukor fogyasztását is érdemes a minimumra tekerned.

A reggelid semmiképp ne egy pizzaszelet legyen, amit útközben falsz be az irodába menet. A konyhában pedig tedd nem látható helyre a januári diétád eredményét veszélyeztető élelmiszereket.

Bónusz tipp: a hét elején írd össze, melyik nap mit fogyasztasz majd. Így a döntéseid nem befolyásolja majd negatívan a stressz vagy a fáradtság.

 

Gyümölcs- és zöldségfélék, amiket januárban is könnyedén beszerezhetsz

Szezonális gyümölcsöket, zöldségeket, illetve citromot a tél kellős közepén sem nehéz találni. (ha bio, még jobb)

Lefogadom, hogy a kedvenc közértedben, vagy a közeli termelői piacon meg tudod oldani a beszerzésüket.

Ami a zöldségeket illeti, többek között a fehér- és vöröskáposzta, sárgarépa, petrezselyemgyökér, zeller, karalábé, hagyma, cékla, fekete retek, kelkáposzta, vagy a petrezselyem beszerzése is simán megoldható.

Aztán ott vannak még a különféle saláták is, amiket akár otthon készítve, akár rendelve is bűntudat nélkül fogyaszthatsz. Csupa minőségi tápanyagforrás, amik januárban is elérhető közelségben vannak.

Bónusz tipp: a bevásárláshoz vigyél magaddal listát, éhesen pedig ne menj boltba. Így nem fogsz elcsábulni egy-egy kalóriabomba kedvéért.

 

A reggelivel ne spórolj, a vacsorát viszont ne vidd túlzásba

“Reggel egyél úgy mint egy király, délben mint egy polgár, este mint egy koldus” – biztosan hallottad már a mondást, ami akár a januári táplálkozási rutinod csatafelkiáltása is lehetne.

A reggelivel tényleg ne spórolj, időben és minőségi táplálék tekintetében sem. Részesítsd előnyben a magasabb zsírtartalmú reggeliket, ellentétben a szénhidrát gazdag étkezéssel, hogy ne emelkedjen meg túlságosan a vércukor szinted, ami később farkaséhséghez vezet. Inkább reggelizz tojást, lazacot vagy egyéb zsírosabb halféléket, avokádót.

Egy kiadós, ugyanakkor tápláló reggeli egész napra ellát lendülettel. Így ebédre és vacsorára már nem is fog hiányozni a habzsolás, miközben sokkal több energiád lehet a munkádban és az edzés ideje alatt.

Bónusz tipp: esténként könnyebb lesz ellenállni a nassolás kísértésének, ha jól tudod, a finom és tápláló reggeli kárpótolni fog a kitartásodért.

 

Figyelj a folyadékbevitelre is

A szervezetednek szüksége van a megfelelő mennyiségű folyadékra ahhoz, hogy ténylegesen visszanyerhesd a formád és jó nőnek érezhesd magad. Ezért kulcsfontosságú lesz szokássá formálnod, hogy alsó hangon megiszol napi kettő, két és fél liter folyadékot.

Ideális esetben ezt víz formájában viszed be a szervezetedbe, de a zöldtea vagy citromos limonádé rendszeres fogyasztása is szuper ötlet. A lényeg, hogy a tudatos táplálkozás mellett a folyadékbevitel is legalább annyira hangsúlyos.

Bónusz tipp: rendszeresen kimegy a fejedből a vízivás? Használd a telefonod emlékeztetőként. Több okostelefonon is beállíthatsz tematikus emlékeztetőt, ami kétóránként rád szól majd, hogy ne feledkezz meg a folyadékpótlásról.

 

Apró jutalmakkal tovább fenntarthatod a motivációd

Legyünk őszinték, a karácsony és szilveszter környéki habzsi-dőzsi után nem a legkönnyebb tudatos étrendre váltani januárban. Ezért hosszabb távon gondolkodva időnként érdemes lesz megjutalmazni magad az erőfeszítéseidért.

Kulcsfontosságú ugyanis, hogy a szervezeted ne sanyargatásként élje meg a tudatos szokásformálást. A megfelelő időközönként beiktatott apró jutalmak segítenek olyankor is motiváltnak maradni, amikor csaknem úrrá lesz rajtad a lustaság és habzsolhatnék.

Bónusz tipp: a jutalom lehetőség szerint ne aknázza alá a befektetett munkát. Egy paleo sütemény például jó ötlet lehet, ha kicsi adag.

A formád visszanyerésének a legjobb módja, ha a tudatosan kialakított étrended rendszeres mozgással is megtámogatod. Nézz rá az online tréningjeimre, amikor akár otthon is könnyedén végezhetsz.

 

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük