Hogyan motiváld magad az otthoni edzésre

Tudom, most a csapból is az folyik, hogy elvileg „rengeteg” időd van, mert korlátozott a kijárás, és „mikor, ha nem most?” kell életmódot váltani, vagy otthon edzeni.
Az is elkezdett online órákat tartani (érhetően), akinek eddig semmi köze nem volt ehhez világhoz, ezért is ömlik ránk a fitness és életmód videók tömkelege.

Azonban ha fogadni kéne, akkor mégsem arra tennék nagy tétet, hogy az emberek fittebbek és egészségtudatosabbak lesznek a karantén után, mint amilyenek azelőtt voltak, inkább az ellenkezőjére. (bár ne legyen igazam)

Szerintem sokan inkább elkényelmesednek, komfort élelmiszereket fogyasztanak, vagy ultra-feldolgozottakat, aminek vagy a spórolás vagy a kényelem az oka. Még az a kevés séta, vagy mozgás sincs meg ami eddig volt. És ha eddig nem edzettél otthon, sokkal nehezebb ebben a feszült helyzetben rávenni magad, ami részben érthető, más részről meg csak saját magadat zárod börtönbe ezzel a viselkedéssel.

Van, aki már el is engedte a „beach body” -t, mert idén „úgyse lesz nyár”, mások pedig annyira frusztráltak és idegesek, hogy egyáltalán nem érdekli őket a mozgás és egészség. (pont most amikor egy felkészült szervezet és az egészség életet is menthet).

Ha nem tudjuk (vagy nem akarjuk) kezelni a félelmeinket, csőlátásunk lesz, amitől folyamatosan idegesek leszünk, és nem vesszük észre, mennyi mindent tehetnénk azért, hogy egy kicsit jobban érezzük magunkat. De ahhoz, hogy ezeket az összefüggéseket átlássuk, le kell nyugodnunk.

Pár tipp a demotiváltság kezelésére

 

Fogadd el a helyzetet, és ne azon rágódj, miért történt ez velünk. Ne legyél folyamatosan egy „váróban”, mint amilyen a Mátrixban vagy az Eredet című filmben volt. Ahol megállt az idő Te pedig csak arra vársz, hogy elmúljon az adott helyzet. FOGADD EL, és éld úgy a napjaidat, mintha örökké így maradna minden. Nyugi, nem fog, de ez sokat segít abban, hogy kilépj a félelem motiválta csőlátásból, a végső elkeseredettségből, és elkezdj végre cselekedni.

 

Az ”edzés” szó alatt Ne azt értsd, amit oly sokan, hogy nagy súlyokat kell emelgetnem, vagy folyamatosan ugrálnom 1 órán át. Szerencsére rengeteg mozgásforma elérhető online, a tánctól kezdve, a gerinctornán át a pilates-ig, vagy a nyújtáson át a keményebb kardió vagy izomtömegnövelő edzésekig.
Hallgass a testedre, ma éppen mire van szüksége. Kísérletezz, mi az, ami a legjobban bejön neked. A lényeg, hogy mozogj.

Ha úgy érzed, szívesebben csinálnál egy edzést „társaságban”, akkor a LIVE edzéseket keresd, ne a felvett videókat, vagy app-okat.

Legyen helye a mozgásnak a napodban

 

Tudatosan tervezd meg ugyanúgy, mintha elmennél otthonról, és személyi edzővel edzenél. Ez lehet reggel 20 perc felkelés után, vagy délután, miután már eleget ültél az íróasztalodnál a laptopod felett görnyedve. Ez az idő legyen szent és sérthetetlen, ami csak a Tiéd, húzd meg a határaidat, és ezt tudasd a család többi tagjával is. Ha szeretnének, vegyenek részt ők is az otthoni mozgásban. Mi például a délutáni edzésünket sokszor együtt csináljuk a férjemmel, gyerekemmel, sőt, gyakran anyukám és a férje is beáll.

Kezeld a stresszt

 

Itt az idő, hogy elkezdj légzőgyakorlatokat végezni, meditálni, vizualizációs gyakorlatokat végezni, vagy bármilyen új technikát kipróbálni, amivel a pillanatban tudsz létezni, és örülni, hogy élsz. Ez ugyanúgy működik, mint az edzés. És 10 éve meditálok, rengeteg spirituális technikát kipróbáltam, a mai napig kísérletezek újakkal, és mindig hallgatok magamra, most éppen mire van szükségem.

Kapd fel a csini edzőruhád. 🙂

 

Ha egy jó kis edzőruhában vagy otthon, sokkal könnyebben ráveszed magad arra, hogy csinálj pár mozdulatot, guggolás, fekvőtámaszt, vagy bármit, amivel kicsit felpörgeted az ebben az időszakban egyébként lelassult anyagcserédet. Ha van okosórád, vedd komolyan a figyelmeztetést, amikor azt mondja, „ideje mozogni”, vagy „túl stresszesnek tűnsz, végezz pár légzőgyakorlatot.”

Tervezd meg tudatosan a heti menüt

 

Ez nem csak azért szerencsés, mert nem kell napi szinten azon gondolkodni, mit is együnk, de azért is, mert nem kell naponta boltba rohangálni, mert valami elfogyott. Készíts bevásárló listát, tervezd meg, hogyan néz ki a heti étkezés, és készülj fel rá. A „főzz egyszer, egyél háromszor elv” nálunk nagyon működik, és azzal sincs baj, ha néha rendelsz, de akkor olyan helyről tedd, ahol adalékmentes egészséges ételeket főznek. Egyél csak annyit, amennyire valóban szükséged van, ebben a lelassult élethelyzetben. Azért mert 2 méterre van a hűtő nem kell folyamatosan nyitogatni.

Kezeld az érzelmi evést.

 

Frusztráltság, aggodalom, unalom, félelem, szeretet és az intimitás hiánya…hogy csak egy párat soroljak azokból amik kiváló „trigger-ek” arra, hogy zabáljunk, snackelgessünk, sokkal többet, mint ami a normális kategória. Ne engedd, hogy az érzelmeid irányítsanak, kezeld őket, mert az étel továbbra sem arra való, hogy jutalmazd vagy büntesd magad, esetleg olyan érzelmeket pótolj vele, amiket most nem kapsz meg. Mert hamarosan nem csak egy problémád lesz ezáltal, hanem annál sokkal több.

 

Az Absolutely Woman CLUB tudásanyagai között rengeteg otthon végezhető edzést találsz, tudatos tervezést és időbeosztást segítő anyagokat, meditációkat és mindfullness gyakorlatokat, az érzelmi evés, félelmeink és szorongásaink kezelését segítő tréninget, hogy csak egy párat soroljak abból a több, mint 40 anyagból, ami most a Tiéd lehet, ha csatlakozol.

A tudásanyagok pedig minden egyes hónapban + 4 anyaggal bővülnek, és 1 LIVE COACHINGGAL, valamint még sok-sok ajándékkal, vásárlási kedvezményekkel és napi szintű motivációval.

Gyere és csatlakozz Te is!

Tedd rendbe az életedet ebben az időszakban, mert ha erősebben jössz ki ebből, akkor utána garantáltan Tiéd lesz a világ.

Nézd meg a részleteket ITT!

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük