My Body Balance – Így étkezem én

Sokan írtatok üzenetet az összefoglaló videóm óta. Én/mi vajon mit eszünk, ha ilyen sok mindent nem fogyasztunk?

Higgyétek el, van élet glutén, cukor és tejmentesen is, és ebbe még senki nem halt bele, sőt. 🙂

200 nő visszajelzése a személyes tapasztalataik alapján

 

Nemrég lett vége az idei 3 hónapos életmódprogramomnak, a Bikini Body Challenge 2019-nek, ahol 200 nőt mentoráltam. Saját tapasztalataik és visszajelzéseik szerint már pár hét után érezhető volt a változás, amint kiiktatták életükből a fent említetteket.

Itt most direkt nem a tökéletes formáról meg a bikini alakról beszélek, mert nem ez a lényeg, hanem az egész életen át tartó és tartható egészséges életmód.

Ezeket tapasztalták pár hét tej/glutén és cukormentes étrend után:

o Elmúlt a puffadásuk, sokkal laposabb lett a hasuk
o A hasmenés/székrekedés normalizálódott
o Sokkal szebb lett az arcbőrük, elmúltak a miteszerek, gyulladások, mérséklődött a narancsbőrük
o Kevésbé voltak éhesek
o Jobban aludtak
o Energikusabbnak érezték magukat
o …hááát, és igen, nagyobb és több kedvük volt a szexhez.:-)

Voltak, akik már korábban sem fogyasztották a fent említetteket, mert diagnosztizáltan cöliákiájuk, egyéb autoimmun betegségük, pajzsmirigy problémájuk, étel intoleranciájuk volt. A többség nem is tudott róla, hogy van ilyen problémája, mégis rengeteg minden változott pozitív irányba az életmódváltással és az allergének kiiktatásával.

Ennyi dióhéjban róluk, most pedig jöjjön a mi „menünk”, az egyszerűség kedvéért heti étrendet nézve.

 

Így étkezünk mi

 

Mi ugyanazt esszük mindhárman, a 3,5 éves fiam és a férjem is, annyi különbséggel, hogy a gyerek az oviban az ovis ételeket fogyasztja, a férjem pedig kicsit több kalóriát visz be napi szinten, mint én, leginkább jófajta szénhidrát és zsír formájában.

Folyadék fogyasztás

 

A folyadék fogyasztás javarészt tisztított víz és gyógytea formájában történik, kedvenceim a zöldtea, roibos, citromfű, borsmenta, ganoderma.

Kávét is fogyasztok, jó minőségű alapanyagból, leginkább hosszú kávé formájában, egy kis natúr cukormentes kókusztejjel, édesítés nélkül. (nekem nincsenek emésztési problémáim, és a szervezetem genetikailag jól bontja le a koffeint, így ez nem probléma)

Reggeli

 

Reggelire gyakran a smoothie-ra szokott esni a választás, mert abba mindent bele tudok tenni, ami szükséges.

Alap a spenót, pak choi, avokádó, néha bogyós gyümölcsök, cukormentes kókusztej, kollagén peptid, rostkomplex, gyömbér, lactoferrin, glutén mentes zab vagy banán alkalom adtán, esetleg chia mag, és persze a szokásos vitaminok csepp és por formájában.

Ha ehhez éppen nincsen kedvünk, akkor marad a tükörtojás vagy a tojás bármilyen formában, néha valami halfélével, zöldségekkel, fermentált zöldségekkel. (pl. házi kovászos uborka vagy kimchi). Én szelénes és omega 3-as tojást szoktam venni, ezzel is növelve a napi bevitelt.

Ebés és vacsora

 

Heti 3-4 alkalommal eszünk halféléket és tenger gyümölcseit (puhatestűeket), amiből szinte bármi jöhet, lazac, pisztráng, ponty, harcsa, tintahal, rák, kagyló, polip, de az egyszerűség kedvéért sokszor tenger gyümölcsei mixben fogyasztjuk egy részüket, amiben minden benne van és könnyű elkészíteni.

Fűszerezéshez szeretjük a citromot, lime-ot, citromfüvet, gyömbért, friss zöldfűszereket a kertből, és a fokhagymát.
Szoktam halászlé alapot is használni, ami például az afrikai harcsa falatokhoz nagyon jó és ízletes kiegészítés.

Amikor tudom, párolom vagy főzöm az ételeket, néha sütöm csak, akkor sem magas hőhatásnak kitéve.

Kollagén típusú fehérjét is fogyasztunk heti 2-3 alkalommal, ide tartozik a húsleves alaplé, belsőségekkel, zöldségekkel, de a halászlét is szeretjük, belsőségekkel, és a máj sem maradhat ki a heti menüből.

Köretnek az édesburgonya a kedvenc, illetve a tengeri algák, de jó pár gyökérzöldség is szóba jöhet. Szeretjük a céklát, paszternákot, répát, zellergumót, szezonban sütőtököt, a glutén mentes gabonák közül pedig a rizst, quinoát, hajdinát, kölest. Ezt sokszor főzve, de visszahűtve fogyasztjuk, az emésztésre gyakorolt jótékony hatása miatt.

Színhúsok közül a kacsa a kedvenc, de fogyasztunk alkalom adtán bio csirkét, pulykát, marhahúst, bárányt is. Sertést viszont nem.

Tejtermékek közül a hosszú érlelésű sajtokra szavazunk, ide tartozik a parmezán, cheddar, gran padano, vagy hosszú érlelésű kecskesajt.

Felvágottat nagyon keveset eszünk, de ha mégis arra esik a választás, akkor serrano sonka, pármai sonka, vagy főtt sonkák jöhetnek szóba, a legkisebb cukor és só tartalommal.

Zöld leveles zöldségek, káposztafélék, friss szezonális zöldségek közül mindent fogyasztunk, ezek jöhetnek minden mennyiségben.

 

Édesség/ snack/ egyebek

 

Édesség gyanánt tápióka és chia pudingot szoktam csinálni, bogyós gyümölcsökből zselatinnal pudingot vagy sorbet-et, esetleg natúr kókuszjoghurtot fahéjjal vagy minimum 85%-os kakaó tartalmú csokoládéval ízesítve.

Mivel én nem vagyok túl édesszájú, snack gyanánt imádjuk a gyerekkel az olíva olajos alga lapokat, olíva bogyót, makadám diót és zeller szárat humusszal.

Gyümölcsök közül a banán a kedvenc, már csak a keményitő tartalom miatt is, és a bogyós, kevéssé édes gyümölcsök (áfonya, málna, ribizli, eper, stb.), valamint a zöldalma.

Növényi tejek közül a kókusztejet részesítjük előnyben, abből is a cukrozatlant.

Zsiradékként kókusz olajat vagy kókuszzsírt, ghee-t(tisztított vaj) használunk, de sokszor csak sütőpapíron vagy sütőzacskóban készül az étel.

Öntetként és szószként olíva olajat, balzsamecetet, fehérbor és vörösbor ecetet, saját készítésű citromos, fokhagymás, gyömbéres öntetet használunk, ha pedig valami joghurt állagúra vágyunk, akkor a natúr kókusz joghurt az alap.

 

Kísérletezés és önmegfigyelés

 

Igazából 20 éve kísérletezem, hogy nekem mi az, ami a legmegfelelőbb. 4-5 évvel ezelőtt alakult ki 100%-osan, ami valóban hosszú távon is működik. Közben szültem egy gyermeket, így táplálkoztam várandósságom alatt is, és a kisfiam is ebbe született bele. A férjem akkor reformálta meg az étkezését, amikor 6 évvel ezelőtt megismerkedtünk, azóta ő is sokkal jobban érzi magát, és sokkal jobban is néz ki.:-)

 

Természetesen nem azt állítom, hogy mindenkinek ez a tökéletes étrend, csak arra szerettem volna reflektálni, amit sokat kérdeztetek: „ha semmit nem lehet enni, akkor Te mit eszel?”

 

Amint láthatjátok, azért nem halunk éhen, és köszönjük, mindenki tökéletesen egészséges, még a 65 éves Anyukám is, aki szintén így étkezik, és mellette napi szinten sportol.

Amikor ezt a bejegyzést írom, épp Zakopane-ban vagyunk egy futóversenyen, és vegyes váltóban megyünk a családdal, köztük a férjemmel, öcsémmel és anyukámmal.

Úgyhogy mindenkit arra buzdítanék, hogy találja meg, mi az, ami tökéletesen működik neki, egészség, szépség, erő és agyműködés szempontjából is, és étkezzen úgy. A lehető legegyszerűbben, legkevésbé használva a finomított és feldolgozott élelmiszereket.

 

Nyaralás alatt

 

Jött még egy olyan komment is, hogy “nyaralás alatt hogyan eszünk, ha semmit nem lehet enni.:-))”

Attól, hogy nyaralsz, miért kellene máshogy enni?

Bárhová mész, vannak piacok, közértek, és szerencsére az éttermi választék is hatalmas. Megoldható az egészséges táplálkozás utazás alatt is. Mi legtöbbször apartmannba megyünk, ahol van konyha. Szeretünk piacozni, főzni, kipróbálni a helyi ételeket.

All Inclusive – ra  soha nem fizetünk be, nem zabálni megyünk.

Legutóbb például a budapesti reptéren céklás, lazacos quinoás salátát ettem reggelire, de bármelyik nagyobb közértben tudsz már venni szusit is, ami nálunk szinté hatalmas kedvenc. Szeretjük a távol keleti konyhát is.

Bármilyen étteremben lehet rendelni egy gazdag húslevest, grillezett vagy főtt húst, esetleg halat, zöldség vagy rizsköretet szintén, egy kis savanyúsággal.

Nem arról van szó, hogy soha nem eszük meg egy süteményt, pizzát vagy szendvicset. Nem vagyok álszent.

De ez mondjuk havi egy alkalommal fordul elő, egyébként igyekszünk a fent említettek alapján étkezni 85%-ban, és mindösszesen 15%-ban vannak egyéb kompromisszumos megoldások.

Remélem tudtam segíteni, és választ adni a nagy „de akkor ti mit esztek?” kérdésre.

Sok sikert mindenkinek!

 

Ui.: A vitaminok, ásványi anyagok és táplálékkiegészítők kérdését most itt nem boncolgattam, azt majd legközelebb.

0 válasz

Szólj hozzá a bejegyzéshez! Érdekel a véleményed!

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük