érzelmi evés

Láss tisztán, és légy tudatos!

Női problémák, amik mindenkit érintenek, és keresztbe húzhatják a fejlődésedet

(hormonrendszer, menstruáció, kötőszöveti problémák és élelmiszerek, amiket nem kellene fogyasztani)

Nőként sokkal bonyolultabban működünk, és rengeteg olyan apró, látszólag nem fontos tényező van, ami összefügg azzal, hogyan nézünk ki, és mennyire sikeres az életmódváltásunk, nem beszélve azokról a tényezőkről, amit nem tudunk, de befolyásolnak minket.
Minél előbb értjük meg ezeket az összefüggéseket, annál türelmesebbek leszünk magunkkal szemben, kitartóbbak hosszútávon, és megértőbbek, mi is zajlik bennünk.

Csak azon lehet változtatni, amiről tudunk, tehát az első feladat mindig, hogy tudati szintre kell hoznunk a problémákat.

Érzelmi evés, mely a nők 95%-át érinti

A legtöbb nő érzelmi evő, és nem feltétlenül akkor eszik, amikor éhes. A nők zabálnak, ha depressziósak, ha bánatosak, ha frusztráltak, ha idegesek, ha szeretet- vagy szexhiányuk van, ha fáradtak, ha szerelmesek, szóval leginkább MINDIG. Lehet, hogy te pont abba az 5%-ba tartozol, akkor szerencsés vagy, én a 95-be.

Nem az a baj, hogy érzelmi evők vagyunk, hanem hogy ennek nincs a legtöbb nő tudatában, csak azt érzi, most azonnal ennie kell egy süteményt, csokit, vagy pizzát, mert különben megőrül. Ezzel muszáj valamit kezdenünk, mert sok próbálkozás életmódváltásra ebbe bukik bele.

Tegyél különbséget!

Először is tegyél különbséget éhség és zabálhatnék között.
Nézzük először a klasszikus éhségérzetet.

Ha éhes vagy, a klasszikus éhségérzeted van. Amennyiben naponta 3-4 alkalommal jól étkezel, az energia- és vércukorszinted nem ingadozik, tehát szinte kizárt, hogy borzalmasan éhes legyél. Ez inkább akkor fordul elő, ha 6-8 órán át nem eszel, mert akkor igen, a szervezet egy étkezéssel (mondjuk vacsora) próbálja bepótolni az egész napi éheztetést, majd rögtön el is raktározza, mert úgy érzékeli, nem kap elég kaját, és ínségesebb idők jönnek.
Ezt át is alakítja gyorsan zsírrá, mert az izom sok energia, minél izmosabb valaki, annál több energia kell “etetni” a szervezetnek az izmot, ezért takarékra kapcsol.

Jó hír a klasszikus éhségérzettel, hogy amint eszel, ez elmúlik, ellentétben az érzelmi evéssel, mert ott nem fog elmúlni, sőt, még többet akarsz enni. Ez utána egy ördögi kör, mert egy tábla csoki “lecsúszása” után jön a lelkiismeret-furdalás, majd az önutálat. De az érzelmi probléma még mindig nincs megoldva.
Legrosszabb esetben jön a koplalás, drasztikus hánytatás, hashajtózás, mert érzi az ember, hogy nem jó, amit csinál, mégsem tud változtatni rajta, és az önbizalma, önértékelése és kitartása a béka feneke alá kerül.

Ezt pedig muszáj és kell is kezelni. Én azt szoktam mondani a nőknek, akikkel foglalkozom, hogy vezessenek érzelmi naplót, ezért téged is erre bíztatlak, ha a 95%-ba tartozol. Mindig, amikor érzed, hogy jön a zabálásra való inger, állj meg egy pillanatra és ne cselekedj. Írd le pontosan, mi zajlik benned, mit érzel. Tudatosítsd magadban, már ez rengeteget segít.
Az alapján, milyen érzelem dominál, próbáld meg kezelni az érzelmet. Igyál egy nagy pohár vizet, menj el sétálni, vagy csak állj ki a teraszra és koncentrálj a légzésedre pár percig. Rakd be a kedvenc zenédet, mozogj, táncolj. Hívd fel egy barátodat, családtagodat, akit szeretsz, és beszélgess vele egy kicsit.
Mindegy, melyiket választod, a lényeg, hogy tudd pontosan, mi zajlik benned.

Jó ez a testemnek?

Rengetegen panaszkodnak mostanság mindenféle allergiáról, ételintoleranciától és még sorolhatnám. Kicsit divat is lett a vegánság, tejmentes élet, paleo és társaik. Egyikkel sincs semmi baj, akkor, ha nyomós okod van rá, miért csinálod, és miért éppen azt, és nem csak divatból, vagy mert a kolléganő, barátnő is ezt csinálja.
Ha kicsit odafigyelsz és hallgatsz a testedre, pontosan tudod, mi a jó neked szakember nélkül is. Persze ha valamire allergiád van, fontos, hogy ezt kivizsgáltasd, és pontosan tudd, mi az, és miket kell kerülnöd, kiiktatnod az étkezéseidből, illetve mit mivel tudsz helyettesíteni. Azt is megértem, ha valaki vallási vagy egyéb szilárd ideológiai meggyőződésből lesz vegán mondjuk.

De most beszéljünk arról, hogyan elemezd magad, hogy tiszta képet kapj

Vedd elő a szokásos kis füzetedet, amiről már korábban beszéltem neked, és egy hónapon át írj fel mindent, mit és mennyit eszel/iszol és mikor, mennyit mozogsz mellette, és pontosan hogyan érzed magad ezektől az élelmiszerektől.
Figyeld magad egy hónapon át. Mi az, amitől energikus vagy, jól alszol, vagy éppen puffadsz vagy görcsölsz. Mikor érzel valódi éhséget vagy szomjúságot.
Mi az, amitől elnehezülsz, mennyit mész pisilni, kakilni, és ez milyen állagú, színű. Tudom, sokaknak morbidnak tűnhet, de ebből pontosan kiderül, mik azok az élelmiszerek, amiket egyértelműen ki kell iktatni az étrendedből, ha jól akarod érezni magad, így leszel saját magad “dietetikusa”.

Oh, az az áldott menstruáció

Sokan nem úgy tekintenek a menstruációjukra, mint a legnagyobb áldásra, pedig ez teszi lehetővé, hogy igazi NŐK legyünk, megtermékenyülhessünk és anyává válhassunk. Életünk menstruációs ciklusában nőiességünk teljében vagyunk, és bármennyire is társul ez hangulatingadozásokkal, premenstruációs szindrómával, falási rohamokkal, bevizesedéssel és még sorolhatnám, próbáljuk meg nemcsak, hogy elfogadni, hanem egyenesen SZERETNI ezt, mert ez (is) bizonyítja csodás női mivoltunkat.
A menstruációnk által sokkal jobban megérthetjük a hormonális ciklusunkat (feltéve, ha nem szedünk fogamzásgátló tablettát, mely mesterségesen szabályozza azt).
Ha valakinek nem jön meg, sokféle oka lehet, mégis sokszor pont az, hogy éhezteti magát, vagy túl alacsony a zsírszázaléka, ami már egészségtelen, (pl. fitness versenyzőknek), és a szervezet “letilt”, nehogy teherbe essen a nő, mert teste azon állapotában nem tudna kihordani egy magzatot.
Vannak, akik szinte észre sem veszik, hogy megvan nekik, és gyorsan túl is lesznek rajta, a legtöbb nőnek ez mégis egy nehezebb időszak, minden szempontból.

Mit tehetsz, hogy könnyebben vészeld át?

Először is fogadd el, és örülj a női minőségednek. A menzesszel egy hatalmas tisztuláson mész át, minden hónapban testileg és lelkileg egyaránt. Ez a pár nap szó szerint az elengedésről szól, ha megteheted, inkább vonulj kicsit vissza.
Ha tudsz, mozogj ebben az időszakban is, de ne valami nagyon erőfeszítést igénylő mozgást, inkább lágyabbat, nőiesebbet, mondjuk táncolj, végezz nyújtó gyakorlatokat, jógázz.
Fogadd el, és legyél is tudatában, hogy puhosabbnak fogod magad érezni, és a mérleg nyelve is többet mutathat 2-3 kg-mal, ami a vízvisszatartás miatt van ebben az időszakban. Fogyassz csalán teát, egyél zeller szárat és petrezselymet, amit segíti a vízhajtást.

Ha megérted a ciklusodat, magadat is megérted, mikor miért érzed magad energikusabbnak vagy levertebbnek, látszólag ok nélkül dühösnek, ingerültnek vagy szomorúnak, mikor vagy feszesebb vagy “vizesebb”, mikor megy könnyen a diéta és edzés, és mikor nehezebben. Onnantól kezdve pontosan tudod, hogy nem kell semmit tenned, mert magától elmúlik pár napon belül minden, megtanulod kezelni a tüneteket és az érzéseidet.
Erre egyébként kiváló a kedvenc applikációm, P Tracker-nek hívják, és le tudod tölteni a telefonodra. Tudod bele írni, mikor hogyan érzed magad testileg és lelkileg, mikor szexeltél, mikor van menzesz, kiszámolja, ha rendesen vezeted, mikor van peteérésed, mikor vagy termékeny, és szuper kiindulás arra, hogy megértsd magad.
Egy idő után rájössz majd, hogy vannak, amik ellen felesleges harcolni, inkább élvezd ki, ameddig lehet!

Lépj egy szintet,

és vesd bele magad az egzotikus tánc rejtelmeibe az Exotic Dance Cardio Tréningemmel most 53%-os kedvezménnyel! Nőiességed fejlesztése a legszexibb zsírégetéssel, melynek szuperszexi hatásait a mindennapi életedben is élvezheted!

Pirner Alma

A szerzőről

Szia, Pirner Alma vagyok. Folyamatosan frissülő blogbejegyzéseimmel inspirállak, hogy megtaláld a saját utadat, és olyan életet élj, amilyet csak szeretnél.

Kategóriák

További bejegyzések a szerzőtől

érzelmi evés
Életvezetés

Láss tisztán, és légy tudatos!

Női problémák, amik mindenkit érintenek, és keresztbe húzhatják a fejlődésedet (hormonrendszer, menstruáció, kötőszöveti problémák és élelmiszerek, amiket nem kellene fogyasztani) Nőként sokkal bonyolultabban

Tovább olvasom